Masse Mysing

Alla inlägg under februari 2010

Av Mats Lindestam - 28 februari 2010 14:20

Igår och idag har vi gjort malls och outlets. Det känns som om det är något typiskt amerikanskt även om vi har ganska hyfsade  köpcentra i Sverige också. Det var lite najs att ta det lite lugnt dom första dagarna och bara shoppa lite.


Idag gjorde jag äntligen slag i saken och förverkligade en gammal ungdomsdröm och köpte min första baseballhandske. Det tog mig 25 år att komma till skott men nu känns det bra. Jag kommer att "kicka ass" där hemma på sommarens kvarters-brännboll. Enhandslyror har aldrig varit lättare.


Vi var även på en basketmatch idag. Det var väl inte NBA riktigt utan mer åt "Little League" för nioåringar på YMCA. Det var underhållande men på ett annat sätt.


I morgon bär det av till Kennedy Space Center. Om vi kör vilse, vilket jag förväntar

mig, och inte blir upphittade så får ni ha ett bra resten av era liv. ;-)


På resan hit missade vi frihetsgudinnan, på grund av dimma, i New York. Det visade sig att det inte gjorde något för Orlando hade sin egna frihetsgudinna som vi fick se idag. 

  

Av Mats Lindestam - 27 februari 2010 00:00

First thing first! Vad hände, Svergie förlorar mot Slovakien i hockey? OS dog där och då.


Nu är vi framme i Orlando och någorlunde utvilade. Resan gick ganska smärtfritt men det är ingen lek att resa i nästan 24 timmar. Tack gode gud för "Video on Demand" i flygstolsryggen. Allt gick enligt plan så när som på att det blev en och en halv timme extra i kabinen på Newarks flygplats. Stackars Sandra var konstant kissnödig under den en och en halva timmen, vi var nerspännda i flygstolen, ingen hade någon information och min adrenalinmätare stod på fullt.

Hur som helst, nu är vi framme. Det är inte jättevarmt, som en svensk vårdag, men det är gött. Man saknar inte vintern i Svedala.


Vi har hyrt bil på flygplatsen och det var en automatare. Jag har aldrig kört en automatare och därtill är det första gången jag kör bil i USA. Jag höll på att kissa i byxorna när jag skulle köra ut till Sofias hus. Jag fattar inte hur vi skall kunna ta oss runt själva med bil? På söndag blir det nog Kennedy Space Center.


Lämnar er med en "Only in America"-bild. Rulltrappa för kundvagnar.

  

Av Mats Lindestam - 24 februari 2010 15:49

Är på väg hem efter sista arbetsdagen på ett tag. I natt bär det av mot USA. Allt som skall med har varit ihopsamlat i en vecka nu men det är precis som om väskorna inte helt vill packa sig. Man är rädd att ha missat något och vill gå och titta på grejorna som om dom skulle berätta för en vad som fattas. I kväll måste det ske dock. Det är tunga beslut, vad skall man ha i handbagaget och vad skall man checka in.

Ser inte alls fram emot flygresan. Det är en riktig grisresa ner med två mellanlandningar i Sockholm och i Newark. 13 timmar effektiv tid på något flyg. Jag har varit i USA en gång innan och då flög jag bara 9 timmar och det tyckte jag inte var någon lek.

Man är ingen globetrotter helt enkelt.

Av Mats Lindestam - 21 februari 2010 15:22

Kolla upp: shitmydadsays


"No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist."


Pure gold!

Av Mats Lindestam - 19 februari 2010 17:02



This Woman's Work

Pray God you can cope.
I stand outside this woman's work,
This woman's world.
Ooh, it's hard on the man,
Now his part is over.

Now starts the craft of the father


Varje gång jag hör denna låten (och speciellt första versen) så är jag tillbaka till när Sandra föds. Förlossningen blev komplicerad och det blev ett akut kejsarsnitt. Jag är dålig på sjukhus och kunde bara inte följa med in i operationsrummet. Jag satt kvar i väntrummet en bit bort. Efter en oändligt lång tid kom sköterskan och hämtade mig och tog mig till rummet där Sandra låg (Jag visste inte att hon hette det då.). Då släppte allt. Operationen hade gått bra, Anette höll på att sys ihop och där låg en lite sparvunge som var min dotter. Inget annat kan sätta ord på den känslan.


"Ooh, it's hard on the man, Now his part is over. Now starts the craft of the father"

Av Mats Lindestam - 17 februari 2010 16:58

Dom kan göra vuxevälling, hjärtan i skummet och sirap:a upp en espresso i brygga men dom kan f-n inte göra en hederlig kopp bryggkaffe. Om man ber om vanligt hederligt svart kaffe på någon av alla kaffehaken (jag tänker inte ens nämna dem vid namn) så får man någon sörja som stått på i bästa fall sedan lunch. Sedan frågar dom om man vill ha mjölk...??? Vad var det med "Svart kaffe" som du inte fattade???

Fattar dom inte att bryggkaffe är ryggraden i kaffekulturen?

Ge mig en Presso, några kilo Zoegas Skånerost så skall jag driva dem ur landet.


  

Av Mats Lindestam - 16 februari 2010 16:33

  


Ahhhh...! Sade är tillbaka och som alltid bara en tiondels sekund innan man skall till och dö av svält. Precis när man skall till att sluta ögonen för sista gången injicerar hon den sötaste av nektar rakt in i blodet. Nu kan man leva 8 år till för nästa injektion. 
 

Av Mats Lindestam - 15 februari 2010 21:04

För andra gången i mitt liv, min ålder till trots, har jag sprungit på  ett löpband. Kände akut att jag var tvungen att ta tag i mitt liv men var inte så sugen på att ge mig ut och lubba på snöiga vägar. Att springa på löpband funkar fint, man kan ha sin mp3-spelare i ett litet fack, man kan ha sin vattenflaska och handuk lätt åtkomliga i andra fack. Det finns små fläktar som fläktar gott i mitt ansikte.
Det absolut coolaste är att den är kompatibel med min pulsklocka så att det räcker att jag har på mig bandet till pulsklockan så kommer pulsen upp på maskinen.
Det skumma börjar när man är färdig. Man springer ett gäng kilometrar utan att komma en meter. När man sedan kliver av bandet och man börjar gå mot omklädningsrummet så är det precis som allting rusar emot en. Fast man går jättesakta är det precis som om omgivningen flyttar sig dubbelt så fort. Det är rent surealistiskt. Är det någon som känner igen sig?


Fick ett bryt på mina In-Ear lurar. In-Ear my ass! Det räcker med en droppe svett som rinner in i örat så är dom lurarna Ur-Ear. Du kan försöka sätta tillbaka lurarna till korna kommer hem. Det kommer inte att funka. Resten av passet får man spendera med att trycka in lurarna tills det känns som om dom borde ha mötts på mitten. Grrrrr!

Skapa flashcards