Masse Mysing

Alla inlägg under mars 2010

Av Mats Lindestam - 31 mars 2010 16:46

En dag kvar sedan triumferar min vilja och karaktär. Det är svåra tider nu för oss som firar dom första två veckorna i resten av våra liv d.v.s vi som har tänkt oss att  komma i form till sommarn. Påskveckan är årets första orgie i lösgodis bland de företag som hyr in konsulter. Det är påskägg efter påskägg det ena större än det andra. Korgar fulla med kinderägg. Det är ett rent helvete men nu har jag bara en dag kvar så har jag klarat hela veckan utan att äta en enda bit.


Bara för jag har stuckit ut hakan nu och pratat om det så blir det väl helt omöjligt att hålla sig i morgon.   


Av Mats Lindestam - 30 mars 2010 15:42

Suget blev för stort!

Det brukar vara sektionsmöte på tisdagar mellan 15 & 16 men idag blev det inställt. Tanken var att jag skulle stanna den timmen i alla fall för i vanliga fall brukar jag sluta kl. 15. Den timmen brukar vara bra att ha att flexa med någon annan dag, typ fredagar.


Men när jag satt vid mitt skrivbord och tittade ut så gick det bara inte att sitta kvar. Vädret såg bara så gott ut och jag ville bara hem och sätta igång med att måla uterummet. Man kan ju tycka att det är att byta ett jobb mot ett annat men det är härligt att utföra  lite hederligt kroppsarbete när man vanligtvis sitter vid en dator hela dagarna. Nu börjar vi närma oss slutet på målandet också och då blir man extra motiverad.


Sandra kommer hem idag också. Hon har varit hos moster Carina nu i tre dagar. Man längtar väldigt efter henne då men allt beror på vilket humör hon är på när hon dimper ner därhemma. Längtan kan snabbt gå över.




Av Mats Lindestam - 29 mars 2010 17:00

Eftersom vi hade barnfritt efter lunch och resten av söndagkvällen kände vi för att göra vuxna saker. Vi målade i uterummet och när vi hade tröttnat på det så gick vi ut speedwalk:ade en runda.


Medan vi var ute och gick hörde vi flera gånger att det ekade av skott över nejden. Jag gissar att det var folk som var ute och jagade något. Förmodligen harar. Det är fan inte ok när man är ute och går vid styckena att höra skott smälla. Dessutom såg vi harar som satt ute på styckena inte långt ifrån oss. Var det dom som det sköts på??


Jag bara väntade på att få en hagelsvärm i ryggen. Hur f-n skall man kunna veta vad det är för inavlade banjospelare som irrar runt på heden med hagelbrakare.
In med dom i någon jäkla Colosseum där dom kan ha sina gladiatorspel om dom nu gillar sånt. Ge dessutom hararna varsin bössa så att oddsen blir lite roligare.


Gör det till en mänsklig rättighet att man kan känna sig säker när man är ute i grönsakerna.

Det är ingen fan som behöver jaga. Det är bara någon jä-la machotripp. Är man sugen på kött så är det bara att bege sig till den lokala handlaren. Och är det naturupplevelsen man är efter så är det bara att göra som vi, ge sig ut och gå en runda i naturen utan pickadoll.


Tillägg:

Om det är någon som vill ha ett exempel på vad som kan hända när man släpper ut en massa idioter, i skogen, med vapen kan bara se på hur det gick när det senast skulle skjutas av lite varg. Halva vargstammen gick ju åt.

Av Mats Lindestam - 28 mars 2010 10:33

Vaknar upp bakfull, efter vuxenkalas igår, och finner att all tandkräm är slut. Ja, nästa all tandkräm är slut så när som på Sandras Bamsetandkräm med Xylitol.

Det är mer godis än tandkräm. Lite som att borsta tänderna med en pasta av sega råttor. Mådde inte så dålig innan men nu mår jag fruktansvärt.

Smaken i min munn påminner otäckt mycket om 90-talets godisshottar. På ett dåligt sätt.


Av Mats Lindestam - 24 mars 2010 16:01

Chattade med min vän och kollega Peter idag. Vi kom, bl.a., att prata om telefonförsäljare och vilken underbar känsla det är när man kan sätta dit dom. Trumfa dem i deras eget spel. Det slår att svära åt dem och slänga på luren med hästlängder.


Jag fick till det med den försäljare från Telia för ett par veckor sedan.
Han ringde och började orera om billigt & bra, kombinera TV & telefon och hur brett deras bredband var. Jag mumlade ursäktande om att jag inte var intresserad. - "Men, detta är ett riktigt billigt och fördelaktigt erbjudande.", tyckte säljaren.


Jag ursäktade mig igen och sa att jag nog behövde fundera och kanske inte riktigt hade ork att ta tag i att byta nu. - "Men, i detta erbjudandet får du både bredband, telefon och TV kombinerat. Dessutom så sänker jag telefonavgiften med 29 kr och byta behöver du inte tänka på. Det gör vi helt kostnadsfritt åt dig.", ångade killen på.


Vid det här laget tyckte jag att han kunde ringa någon annan och vara jobbig. OK, tyckte jag! Om han nu absolut ville veta så var det för att leverantören, jag har nu, tillhandahåller fast IP-adress och du, Telia, tillhandahåller dynamiska IP-adress vilket fungerar utmärkt dåligt om man har en "massa" servrar hemmavid. Jag tyckte mig kunna höra öron som slokade på andra sidan linjen. - "Dynamisk IP-adress... jaha! Jag skall prata med min chef och ber att få återkomma." Vilket visade sig vara en lögn för jag har inte hört något sedan dess och lika bra det.

Av Mats Lindestam - 23 mars 2010 17:39

Det är helt magiskt.

Glad i hågen gick jag i går in på Digi-Keys hemsida för att beställa lite goa grejor. Jag beställde:


* 2 seriekablar
* 2 DVI-D till HDMI kablar (2 meter)
* 2 USB till serie kablar


Helt vanliga grejor alltså, för någon som håller med datorer. Det rör sig inte om artiklar i teknikens framkant.


Det hör till historien att jag var ute på uppdrag av mitt konsultbolag EC Solutions (Experto Crede Solutions). Man är ju vän med tekniken och dessutom gillar jag snabba leveranser så jag beställer ju online. För snabbare leverans beställde jag 2 meters HDMI kablar fast jag egentligen ville ha 1 meters kabel (men den var restad).
Någonstans under beställningen får jag för mig att jag skall fylla i att jag representerar EC Solutions och inte agerar på eget bevåg. Precis där, när jag gör det, förvandlas jag från privatperson till fullfjädrad terrorist. Om jag bara inte hade gjort det!


Följande mailtråd visar "America at its best". Det måste vara fruktansvärt ångestfyllt att vara amerikan och ha en sådan hotfull och illasinnad värld runt omkring sig.


Jävla nötter!!


---------- Forwarded message ----------
From: Mats Lindestam <mats.lindestam@gmail.com>
Date: 2010/3/23
Subject: Re: Sales order #26562427 (Thread:5918087)
To: Digi-Key International Sales <International.Internet@digikey.com>


Since you have all decided to act as jerks you can cancel the order. I
will take my business elsewhere.
It is not like I am going to invade your contry with a pair of HDMI-cables.
So, with all due respect you, your supervisor and your company can all
go and fuck yourselves.


-----------------------------------------------
From: Digi-Key International Sales <International.Internet@digikey.com>
Date: 2010/3/22
Subject: Re: Sales order #26562427 (Thread:5918087)
To: Mats Lindestam <mats.lindestam@gmail.com>


Dear Mr. Lindestam,

My supervisor informed me that she was unable to access your website &
therefore, requested that you fill out the attached form.  Also, do the
initials "EC" in your company name stand for something, or is this your
legal company name?

Below are instructions for filling out a BIS form:

BLOCK  1:
Ultimate Consignee-the end user's company name and address
(company/organization who will ultimately be USING the parts).


BLOCK 2:
Disposition-How will you be dispersing the product?  If resale, check box C.

BLOCK 3:

Nature of business-this is your company information


BLOCK 4:
Additional information-this is any information you feel is important and can
help with expediting the license.


BLOCK 5:
Assistance in preparing statement-if someone else prepared the statement for
occupation goes in this space.


BLOCK 6:
Signature of official of Ultimate Consignee-this is the signature and title
of someone representing the end user company.


BLOCK 7:
Name of Purchaser---this is the name of your company, signature and title of
a representative working for
your company.


BLOCK 8:
Name of exporter-our company fills out and signs before submitting the form.

To expedite processing of your order, please contact us at your earliest
convenience.


Thank you,

Emily Vasilakes
International Sales
Hours 7:30-4:00pm CST
Digi-Key Corporation
1-218-681-7979 Ext. 1301
Fax 1-218-681-3380
Email international.internet@digikey.com


------------------------------------------------
From: Mats Lindestam <mats.lindestam@gmail.com>
Date: 2010/3/23
Subject: Re: Sales order #26562427 (Thread:5918087)
To: Digi-Key International Sales <International.Internet@digikey.com>


1) Consulting

2) www.ecsolutions.se

3) No, it is for educational purposes.


-------------------------------------------------
From: Digi-Key International Sales <International.Internet@digikey.com>
Date: 2010/3/22
Subject: Re: Sales order #26562427 (Thread:5918087)
To: Mats Lindestam <mats.lindestam@gmail.com>


Dear Mr. Lindestam,

Thank you for placing an online order with Digi-Key.  Please provide the
following information so that your order can be processed:


1) As this order is billing and shipping to EC Solutions, we need to know
what the company does (i.e. manufacture, distribute, repair, consulting,
design, etc.)


2) Company website


3) Is this for any military, government, or security/surveillance
application?


To expedite processing of your order, please contact us at your earliest
convenience.


Thank you,


Emily Vasilakes
International Sales
Hours 7:30-4:00pm CST
Digi-Key Corporation
1-218-681-7979 Ext. 1301
Fax 1-218-681-3380
Email international.internet@digikey.com

Av Mats Lindestam - 19 mars 2010 17:09

Det är där jag sitter nu. Det är dags att bli snygg i "barret". Jag klipper mig alltid var femte vecka och alltid på fredagar för det är "gött" att göra det och samtidigt att veta att veckan är slut.

Jag brukar alltid var ganska tidig från Lund men det är lugnt för dom har gott kaffe i automaten och det är skönt att sitta och slösurfa innan det är dags. Lottie, min frisör heter så, har ställt till det för mig genom att åka till England i tre månader. Så idag är det en ny som skall klippa mig och det är ju jättenervöst. Med tiden bygger man upp ett förtroende och sammförstånd med just sin frisör. Med en ny frisör har man inte det att luta sig tillbaka på. Man är helt enkelt "ute på djup is". Det är ju extra jobbigt för en sådan som mig som är så petig med sitt hår.
 

På grund av USA-resan så är det långt över tiden att klippa sig. Jag ser ut som en mopp. Här ser ni en före-bild som beskriver eländet.


 

BILDEN HAR TYVÄRR UTGÅTT!


Det var såhär jag skulle inleda dagens blogg men det kom helt av sig. Idag var jag med om ett "freak event".

Jag hade tid kl 16:30 och satt som vanligt i godan ro och bloggade, FB:ade, Spotify:ade och allt gött man kan hitta på med sin dator när jag, 15:52, blev uppkallad i manégen.

- "Men men, jag har ju tid klockan halv fem!" försökte jag men det var bara att gå och sätta sig i stolen. Det var payback, i klumpsumma, på all tid som dom har snott mig på innan. Så länge jag har gått hos Eddy brukar dom alltid vara 5 - 10 min försenade på fredageftermiddagar.


Därför blev det ingen före-bild, jag hann helt enkelt inte med, utan ni får nöja er med en efter-bild. Bilden på mig blev väl inte så bra men jag fick ju i alla fall med Eddys tjusiga väntrumsakvarium.


Trevlig helg och Vaya con Dios!

Av Mats Lindestam - 17 mars 2010 21:12

Jaha, så blev man av med sitt konsultuppdrag igår då. Man kan ju resonera att så är det att vara konsult. Uppdrag uppstår och uppdrag avslutas men det kan inte hjälpas att när man får gå från ett uppdrag som inte är tidsbestämt så känns det.

Vem gillar att bli bortvald vare sig det gäller jobb, vänner eller fästefolk?

Även om man får höra att det inte är för att dom är missnöjda med det jobb man har gjort så är man endå den som får gå.

Det känns lite som arbetsmarknadens motsvarighet till det avslutade förhållandets:

- "Det är inte dig det är fel på det är mig, det är jag som är problemet, inte du."

Men det är endå du som bir du som blir dumpad.

Nu får vi se vad framtiden har i sitt sköte. Har framtiden ett sköte? Det låter sådär!


Rivstardade idag igen med att åka till gymmet och göra en timme på löpbandet. Jag drog även igång med programmet "200 pushups" (http://www.twohundredsitups.com/). Jag började egentligen igår med att göra det inledande testet för att se i vilken kategori jag skulle börja min träning i. Helt enkelt hur man står sig, internationellt, i situps-världen. "Poor" var vad min insats blev bland 40-plus:arna. Poor! Vad i fåglarna? Jag har alltid tänkt mig att jag är i en bra situpsform. Jag gör alltid situps efter att jag har tränat på gymmet. Ja, ja nu har man det svart på vitt! Poor, WTF!

  

Ovido - Quiz & Flashcards