Masse Mysing

Alla inlägg under april 2010

Av Mats Lindestam - 30 april 2010 05:55

Var hos tandläkaren igår och fick dommen "tandborstskador". "Come again"..! Jag håller alltså på att borsta tänderna ur munnen på mig själv. Tandhalsarna är blottlagda och det är därför man inte kan äta kallt och dricka varmt och det är därför man går upp i brygga när tandsköterskan sätter in den där jä-la salivsugen i munnen på en.


Jag trodde jag höll på med rätt saker. Skrämd av tandsköterskan som kom till vår förskola och gjorde partytricks som att stoppa tänder i Coca Cola och kopparpengar i ketchup. Hon visade upp anfrätta tänder och spegelblanka kopparpengar och hotade med att om vi inte borstade minst 10 sekunder per tand så skulle vi tappa allihopa. Så jag har gnuggat på i 35 år i minst 5 min morgon och kväll med massor av tandkräm. Nu sa tandläkaren att 5 min 2 ggr om dagen är på tok för mycket. Man skall nästan inte ha någon tandkräm alls och man skall bara precis springa förbi tänderna med borsten.


Fluorskölj (Flux) det är däremot "Da shit" enligt tandläkaren och det är ju klart att det är bra för en. Det smakar ju skit!!!

Av Mats Lindestam - 30 april 2010 05:05

Mitt utbrott på Digi-key (Den lille hemterroristen) för ett tag sedan fick idag en fortsättning. Med posten kom en beställningkatalog, på 2,5 pannor, från samma bolag! Är det en hämnd eller en försoningspresent? Jag vet inte hur jag skall tolka det. Jag trodde att jag aldrig skulle få beställa något mer av dom.

Hur testar man om något innehåller mjältbrandsbakterier?


  

Av Mats Lindestam - 27 april 2010 07:53

Skall man hinna ha lite mys på en barnfri fredag gäller det att sätta igång direkt när man kommer hem. Det finns inte tid att vänta på att det skall bli mörkt så att dom levande ljusen skall göra sin magi. Risken är annars stor att man sätter sig i soffan och somnar som vanligt.

  


I fredags gick det dock bra så det hanns med lite Mastermind på uteplatsen.

  

Av Mats Lindestam - 26 april 2010 15:16

Idag höll jag på att skjuta mig i foten ganska rejält. Har länge gått och ruvat på iden att gå över till IP-telefoni. Är så evinnerligt trött på nätavgiften man får betala för att ha fast telefoni. Hur många gånger skall man betala det nätet? Det är väl därför dom gräver av kablarna stup i ett för att kunna hålla kostnaden uppe. Sonnammabeach!!!


Så idag surfade jag in på vår ISPs hemsida och kollade över villkoren igen. Det verkade ju helt fantastiskt billigt 34 kr/månad och någon fast avgift för göra flytten. Dessutom så skulle jag fixa så att vi betalade räkningen via autogiro och då skulle vi spara 34 kr/månad och det skulle ju göra at IP-telefonin blev gratis. Slå den dealen om ni kan! Denna gången hade jag bestämt mig. Jag ringer och beställer direkt när jag kommer hem efter jobb.


På fikan satt jag och en kollega och pratade om larm. Dom har köpt nytt hus och undrade lite hur vi hade det med vårt larm. Medan vi satt där och språkade så kom jag plötsligt på, Why The Face! Vårt larm är ju inkopplat på det fasta telefonnätet!! Hur blir det med IP-telefoni då? Går det att ordna?
Jo det gör det ju. För 1835 kr och 30 kr/månad extra kan du få en ny snajsig GSM-centralenhet. Man kan f-n aldrig vinna!!


Nu får jag åka hem och sätta mig och kalkylera hårt för att se om det går ihop sig.

Av Mats Lindestam - 23 april 2010 05:57

Fanken vad man kan känna sig krimnell fast det "bara" är månadskortet till tåget jag glömde. Det känns som man har rånat en bank eller något.

Fast halva skulden lägger jag på Skånetrafiken. Hur kan man inte, året är 2010, betala med kort på tåget? Betala med kort kan man göra på vilken liten hål-i-väggen-krog, med fyra pinnstolar som uteservering, som helst. Dock inte på Skånetrafikens tåg. Där är casch king. Jag har aldrig kontanter med mig. Skulle jag till äventyrs ta ut kontanter så gör jag av med dom direkt. Skånetrafiken, read my lips "Jag har aldrig kontanter med mig".


Lyckligtvis fanns det en snäll tågvärd som kunde se mitt dilemma och som kunde se mellan fingrarna. Han lät mig gå med ett "Kom ihåg att ta med biljetten i morgon.". Från och med nu skall jag alltid ha samma byxor, jacka och väska så att jag alltid får med mig mina grejor.


Sitter och titta ut över nejden medan jag pendlar till jobb. Jag ser lite rådjur och något som ser ut som en utter. Att se vilda djur gör mig alltid lite lycklig. Det är på något sätt uppfriskande att se att det kan finna vilt liv i detta annars så tätbebyggda och skoglösa västra Skåne.

Av Mats Lindestam - 21 april 2010 16:03

För att det var en så tråkig fotbollskväll igår så hoppas jag att det blir en härlig hockeykväll i kväll. Ni vet vad ni måste göra HIV71, ok?

Annars är det f-n sista kvällen jag sitter uppe till efter 22:00 och missar skönhetssömn.

Av Mats Lindestam - 21 april 2010 15:47

Nä det var ingen rolig fotbollskväll i går kväll. Malmö fick däng av Helsingborg. Egentligen spelar det ingen roll för att vinna allsvenskan handlar bara om att kunna titulera sig "Minst sämst" i Sverige. Det hade dock varit roligt att kunna täppa till brödmuffen på några HIF-grannar/-människor i min omgivning.

Jag kolla lite på andra halvleken men det är erbarmligt dåligt. "Tjongafotboll" och en orgie i bortspelade bollar. Det ser nästan ut som det finns en regel, i Sverige, som säger att man max får röra bollen 3 ggr annars måste bollen gå över till motståndarna. Finns det en sådan regel? ;-)


Vad som var tråkigare var att Barcelona fick däng av Inter. Det var lite oväntat även om jag inte trodde att det skulle räcka för Barca att ställa in skorna. Det blir tufft "himma" för Barca, f'låt "Zlatans Barca".
Snöligt för honom om Inter skulle gå och vinna eftersom Zlatan lämnade Inter för att just få möjligheten att vinna CL. Det är inte utan att det tilltalar jante/retstickan/eller vad det nu är, i en lite.
Det var kanske det Inter behövde för att kunna vinna. Sälja Zlatan.


Av Mats Lindestam - 13 april 2010 17:47

Det är nog den "vackraste" sången som har skrivits till ett barn. Om den inte redan var skriven så skulle jag önska att jag kunde. Vi spelade den på Saras begravning och nu vill jag även tillägna den till Sandra. Jag älskar dig!


Peter LeMarc - För ett barn

Må du snubbla på dom stenar
Jag aldrig själv fick snava på
Så att du sen kan resa dej
Och stadigare gå
Du kan aldrig någonsin hindra
Alla sorgens fåglars stråk
Men du kan hindra dem att bygga bo
Och flyga lågt
Så må du räcka mörkret handen
Säga hej med öppen mun
Så att du alltid skönjer smärtan
I varje lycklig stund
För jag älskar dej
Jag älskar dej
Och ändå ännu mer
Men må du inte stå i skuggan
Av den kärlek jag dej ger


Jag ska vänta vid ett vatten
Du ska gå vilse, barn
Håll ditt huvud högt
Ta din tid
Mmmm
Jag ska vänta vid ett vatten


Du har givits denna vardag
För att längta härifrån
Så försök bekämpa ledan
Med din silversaxofon
Må du möta någon på stigen
Som ger dej
All sin lojalitet
Och som älskar dej i trohet
För någonting du inte vet


Jag ska vänta vid ett vatten...


Lova mej att aldrig lita blint
På det jag sagt
Lita på dej själv
Men framförallt var på din vakt
Jag kan inte ge dej livet
Du kan få vila i min famn
Du ska göra dina egna sånger
Under ditt eget namn


Jag ska vänta vid ett vatten...





Skapa flashcards