Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2010

Av Mats Lindestam - 31 maj 2010 20:23

Det har varit en stor helg för uterummet. Om vi får slå på vår egen trumma så har vi varit riktigt flitiga.

Undan för undan så kommer det till grejor. Först och främst så fick vi våra gardiner till fönstret. Det gjorde inte bara en hel del för trevnaden utan främst så blev man av med kvällssolen som är måttligt intressant att ha i ögonen.



Sedan blev det nya klotlampor i taket. Då fick man tillfälle att leka "den lille hemelektrikern". Jag gillar egentligen inte att hålla på att pilla med ström. Inte efter att jag gick i närkamp med potatisskalarmaskinen på restaurangskolan som läckte ström som ett såll. Men "varde ljus" och det vart det!



Mest nöjd blev jag med takfönstret som vi hittade på Förmedlingscentralen. Den gjorde vi en rostig väggdekoration/lampa combo av. En sådan kan jag nog garanter att vi är hyfsat ensamma om att ha. Det känns mycket roligare att ha en sådan än att köpa något färdiggjort i en smidesaffär. Vi hade tittat ut en sak som vi ville ha med detta blev både billigare och roligare. Snyggare vet jag inte direkt om den blev.


Av Mats Lindestam - 31 maj 2010 15:57

Hörde för ett par dagar sedan om ny matrön som gav vid hand att det var direkt livsfarligt att äta processerat kött. Om man följde det rådet så försvann det en hel del godsaker från matbordet, typ bacon, skinka, fläsk, korv av all de sorter, etc...


Om man åt dessa grejor så ökade risken att drabbas av diverse sjukdomar som cancer, hjärt & kärlsjukdomar och fetma. Det var saltet i alla dessa varor som var boven.


Jag har inte riktigt tagit ställning hur jag skall förhålla mig till denna nya informationen. Bit för bit försvinner sakerna som gör livet värt att leva. Man skall inte röka, inte dricka alkohol, inte äta fett, inte äta socker, inte äta kolhydrater, inte äta rött kött och nu skall man inte äta processat kött. Personligen skall jag helst lägga av med kaffe eftersom jag är näst intill beroende. Det är sorgligt.

Vad skall det bli av en?

En sorglig jä-la the-drickare som lever på groddar och tofu?


Jag hörde en skön kommentar som jag tyvärr har glömt hur den precis går. Kontentan var dock att alla dessa människor som väljer att slaviskt följa alla råd för att dom är rädda för att dö av någon sjukdom kommer att bli jäkligt förvånade när dom till sist endå dör av "ingenting".


Man kan ju strunta i alla "goda" råd och passa på att leva medan man är i livet.

Av Mats Lindestam - 29 maj 2010 23:06

"Åh-fy-f-n vad det brinner i den". Funkar fint som snus med eldstad. Fast i ärlighetens namn så luktar det mer än det värmer. Varm i fören, kall i aktern och hela jag luktar rök!

  

Av Mats Lindestam - 29 maj 2010 21:35

Idag tog vi den stora rundan runt Skåne för att sätta lite sprätt på lönepengarna.


Vi var bland annat på Förmedlingscentralen i Tyringe. Där hittade vi en sjukt go grej till vårt uterum. Ett rostigt gammalt takfönster som jag har tänkt mig förvandla till en väggdekoration med levande alt. elektriskt ljus i.



Dessutom var vi i Landskrona där vi (läs jag) köpte en sjukt manlig eldtunna/grill combo från Landmann. Inget puttebleck-pims här inte. Massivt tungt stål. Fast det var ett as att montera. 1 gazillion skruvar.

I kväll är det premiär och det skall drickas maltdrycker i värmen från öppen eld. I likes!

  

  


Av Mats Lindestam - 29 maj 2010 21:01

När jag, för någon vecka sedan, var ute i trädgården och vårstädade hittade jag något som först såg ut som en gammal "stenkula". Det visade sig att det var ett fågelägg. 

Enligt vår dotter var det absolut ett Fågeltrast-ägg.

Jag är nog böjd att hålla med fröknarna på dagis om att det är/var ett koltrast-ägg.

Vad det nu än var för ägg så slutade det hela som en bra början på en omelett på vårt toagolv efter att Sandra, mot bättre vetande, "bara skulle hålla lite i det".

  

  

Av Mats Lindestam - 29 maj 2010 20:45

Jag tror att min dotter håller på att förvandlas till en "Fashionista". Det var längesedan hon började vara petig med vad hon skulle ha på sig. Då kunde det dock vara lite vara lite hipp som happ och kläderna passade kanske inte alltid ihop. Nu skall det provas i provrum när man handlar. Det skall var slingor i håret, målade tå- och fingernaglar och diverse accessoarer. Det skall mannekängas och poseras.

Vad som är mer oroande är alla klädbyten. Hur skall det bli när hon är i tonåren. Fast då kan man väl tvinga henne att tvätta själv, eller?

  


  

Av Mats Lindestam - 29 maj 2010 20:27

Idag rök tand nummer två och det var ju skönt för den ensamma tanden, mitt i gluggen, såg mest ut som en vilsen stifttand.


Av Mats Lindestam - 24 maj 2010 17:48

Då var den äntligen tappad, den första tanden. Man får ge kompistanden, som blev kvar, lite cred för sin "speluppfattning". Den flyttade in i mitten för att täcka upp.


     


"-Mycket skrik för lite ull" som käringen sa som klippte grisen. Skall sova med ett öga öppet i natt för att se om jag kan få en glimt av tandfen.


 


Och till sist sången!

Ovido - Quiz & Flashcards