Masse Mysing

Alla inlägg under februari 2011

Av Mats Lindestam - 27 februari 2011 15:05

I mitt inlägg "Mad props!" plussade jag min morfar för att han hade präntat in, i mig, att alltid ta vara på grejor.


För att ytterligare bevisa det förträffliga i detta förhållningssätt byggde jag mig idag en "Smartphone Lab Holder".


Allt som krävdes var en bult, en bättre begagnad Tennis Trainer (utan gummiband), En helkass "iZound bilhållare universal" (som aldrig har fungerat) från Teknikmagasinet & tio minuter i garaget.


 


Nu står testmobilerna helstadigt i labbet/kontoret & i rätt arbetshöjd. Dessutom är risken att svepa ut kaffejöken över mobilen, när man jobbar sent en fredag, helt eliminerad.

Av Mats Lindestam - 25 februari 2011 12:38


Helstekt Karré med pepparsås

~o~

Sauterad pommes julienne med lök & hasselnötter

~o~

& vinterns primörer (morötter & broccoli)


Summan av denna kardemumman är världens äckligaste mat, lilla jaaaag har lagat den och såhär ser den ut!


 

Även dålig reklam är reklam, så jag resonerar att om jag inte kan vara bäst, årets kock eller nåt, så kan jag ju vara sämst. På så vis sticker jag ju ändå ut från mängden och det är väl det som det handlar om, eller? Att sticka ut från mängden?


NB: As I'm writing så sitter Sandra fortfarande och idisslar maten och längtar efter "Pytt i Panna". En dag skall jag berätta för henne vad Pytt i Panna innehåller & att tomten inte finns!


Av Mats Lindestam - 24 februari 2011 18:39

I kväll åkte jag och Sandra till L.A för att spela bowling.


När det gäller bowling så har jag inte så höga krav. Minst en strike per tillfälle. Det är allt. Ofta blir det inte så.


Fast i kväll gick proppen ur. Fem strike i serie 1 (sedan gick det rakt utför men det glömmer jag/vi nu). När vi skulle åka hem var jag tvungen att be tjejen i kassan om en utskrift. Annars hade Anette aldrig trott mig. Det finns ingen som gläds mer när jag inte får någon strike.


In your face, darling!!!


Jodå, så att!


 



Av Mats Lindestam - 24 februari 2011 12:40

Fi F-n!


Nu har jag skapat min egna kommandobrygga på "Starship Lergatan 6". Varken kapten Kirk eller kapten Picard har något som inte jag har.


"Warp speed. Mr Sulu, take us home."


 

Av Mats Lindestam - 24 februari 2011 12:25

Från Wikipedia:

"A hype cycle is a graphic representation of the maturity, adoption and social application of specific technologies. The term was coined by Gartner."


Var befinner sig tekniken du tror på på Hype Cyclen?


Kolla bara så att den inte är en röd överkryssad ring, d.v.s den dog innan den nådde "Plateau of Productivity" (The benefits of it becomes widely demonstrated and accepted). Som typ "Broadband over power lines" eller nåt.


 


Av Mats Lindestam - 23 februari 2011 07:13

På två dagar har tand nummer 3 och 4 åkt.



Tand nummer 4 (vänster fram) var en seg rackare. Den nya tanden var halvvägs ute innan den gamla behagade flytta på sig.


 


Av Mats Lindestam - 13 februari 2011 09:37

Nu när Sandra fyllt sex år så är det dags att styra upp.


Det är slut med att vi köper godis på lördagar. Nu är det veckopeng och Sandra får själv styra över vad hon vill lägga pengarna på.


Naturligtvis får man inte veckopeng utan motprestation. Här har skrivits kontrakt, med samtliga familjemedlemmars underskrifter. Kontraktet har laminerats och hängts upp på kylskåpet. Hårda bud!


Nu finns det även på nätet och Sandra kan inte komma undan.   


 

Av Mats Lindestam - 11 februari 2011 11:39

När ens dotter har en lejonkanin?


Igår gick jag in på Sandras rum för att mysa lite med Sotis.

Jag lade mig på golvet för att inte stressa upp honom och låta honom komma till mig.


Då smyger den lille skiten upp bakom mig och hugger mig i ryggen så det börjar blöda! Har jag varit annat än kärvänlig och öm mot honom, jag bara frågar?


Judas!!!


Jag lät Sandra tvätta mitt sår med sårsprit och förmodligen för att addera till förödmjukelsen, så satte hon på ett "Hello Kitty"-plåster på såret.


Hädanefter, i Sotis närvaro, kommer jag bara att stå upp (aldrig sätta mig ner) och vara iförd mina stålhättade arbetsskor.


Ett utfall till och pälsen är tom!

Ovido - Quiz & Flashcards