Masse Mysing

Alla inlägg under april 2011

Av Mats Lindestam - 28 april 2011 14:01

Vem är idioten nu då?


Inte jag i alla fall, tjoho!


 

Spela Idioten, snacka om att utnyttja en dator med 1080p ut och en platt-TV med full-HD på ett optimalt sätt.

Av Mats Lindestam - 28 april 2011 12:31

Det är något konstigt med mig. Jag längtar alltid bort.


Jag längtar aldrig till, alltid bort. Jag trivs väldigt sällan där jag är, för att jag alltid längtar bort. Livet har visat tillräckligt många gånger att gräsen inte är grönare på andra sidan, men lik förbannat längtar jag alltid bort.


Jag skulle vilja vara en sådan, skön typ som lever här och nu. Det måste ju gå att fixa? Vem pratar man med om det?




Drivved

I stan där jag är född, finns ett torg och en kiosk,
en kullerstensgata, och älven försås
Och mänskor som trampar, till en skitig fabrik,
där den ena dan, är den andra lik
Och min pappa är död sen i våras, han skrev inte ens vart han for,
men han kommer om natten, på en månstråle,
rätt in genom fönstret, till pojkrummet , där jag bor


Han säger, du och jag, vi är av samma sort
Var vi än är, längtar vi alltid bort
Om livet är älven som löper så bred,
då är du och jag drivved, du och jag vi är drivved


I stan där jag bor nu, där bor en miljon,
här finns kyrkor och slott, med tinnar och torn
Och mänskor som strömmar, tittar alltid långt, långt bort,
ingen möter ens blick, ingen avslöjar något
Och min pojk ligger vaken till midnatt, han är rädd för att somna in
Så jag smyger mej ner, vid hans sida
Vi räknar himlens stjärnor, och jag stryker min hand mot hans kind


Jag viskar, du och jag…


Det finns två sorters människor här i världen
Dom som får stjärnhimlen när dom begär den
Och som med självklarhet, tar för sig var dag
Så finns det dom som får slåss för varje andetag
Å, lille konstnär, in känsliga själ
Du vill få världen att skratta, men den har dej ihjäl
Ett spel med märkta kort, ett spel du aldrig kan vinna
Och denna sällsamma längtan, äÄr allt du ska finna


Du och jag…


Av Mats Lindestam - 27 april 2011 14:27

Inget gott som inte har något ont med sig.


Ligger i soffan, fullt beväpnad med alla fjärrkontroller, trådlöst tangentbord, kaffetermos och nybubblat mineralvatten, och väntar på att lokalbedövningen skall släppa och smärtan skall sätta in.



 


Dagens huvudövning var operation av nageltrång, fas 1, på en av mina stortår. I fas 2 ger vi oss på högran också men det är en annan historia.


Jag opererade samma nageltrång för 24 år sedan, dagen innan min uppkörning, och det innebar mycket långa sprutor, stora skalpeller och mycket skära och kötta i en halvannan timme. Dessutom så blev det inte bra efter som jag fick göra om det idag.


På grund av det som hände för 24 år sedan kan jag utan överdrift säga att jag var tämligen nervös för dagens ingrepp.

Det verkar dock ha hänt en del på 24 år för ingreppet idag varade bara i en kvart och inga stygn behövdes. Att det lät för jäkligt ner doktorn drog och slet för att få ut nagelroten får jag väl leva med. Jag kände inget. Inte då i alla fall. Vi får väl se hur det blir när bedövningen släpper, som sagt. Jag har laddat upp med Ipren och Alvedon för att döva smärtan. Funkar inte det så har jag bara två korta steg till barskåpet (till höger om TV:n i bilden).


Jag hörde en rolig sak, när jag satt i väntrummet på väg in för operation.

Det kom in en kille som anmälde sig i luckan och sa att han hade problem med att han vägde för lite. Problem med att han vägder för LITE?

Killen var inte den stöddigast typen men inte heller anorektisk. Jag tror det finns många som skulle kunna ge en arm för att ha det "problemet".


Undrar om han skulle vara intresserad av att byta mot två nageltrång?

Av Mats Lindestam - 16 april 2011 15:57

Hittade den denna på Maxi i Lödde och blev kär vid första ögonkastet.


Med en sådan kan man pendla ståndsmässigt i sommar. Eller bara äga parkeringen framför Backagrillen.


 


Undrar om man kan hitta två stycken. Annars vill bara Sandra ha min när hon blir gammal nog.

Av Mats Lindestam - 16 april 2011 15:52

Se vad Kvantum i Landskrona fick mig att göra!


 


Och pengar för påsen går väl direkt till laget?


Hade inte Henke tränat laget så hade jag lagt tillbaka hälften av varorna och tagit resten i mössan.

Av Mats Lindestam - 16 april 2011 15:36

 


Mojito på egenodlad mynta smakar godast.


I kväll är det "Bad Taste"-fest i Mö för Malin (Hence the brills).

Av Mats Lindestam - 11 april 2011 20:49

Det har varit en aktiv helg.


I lördags var jag och min käre bror i dom djupaste skogarna utanför Höör och hämtade ved till nästa års kaminsäsong. Så nu är vedskjulet välfyllt.


I söndags var familjen (och en miljon andra trädgårdsfacister) på Plantagen i Rydebäck för att shoppa plantor.


Jag gick in för att fylla min odlingsrabatt, jag grävde förra sommaren, med verkliga nyttoväxter. Det blev:


  1. Pepparmynta till sommarens Mojito.

  2. Svarta vinbär till Svartvinbärssnapsen.

  3. Smultron till sommarens champagnefrukostar.

  4. Rabarber till (nykteristerna) rabarbepajer.


 

I likes..!


Av Mats Lindestam - 8 april 2011 15:30

I går hade Sandra och Anette tjejeftermiddag med shopping och fika.


 


Sandra hade länge velat köpa ansiktsfärg och fick även gjort det igår. Vad mer var, att hon hade tjatat sig till var att hon skulle få måla både mig och Anette.


Så efter tjejeftermiddagen blev det ansiktsmålarkväll.


 


 

 

 

Mitt i allt målande blev vi hungriga och ringde efter pizza. Det var först när det var dags att hämta pizzan som vi insåg att ingen av oss var riktigt lämpad att köra och hämta pizzorna. Vad göra?


Det var bara att ro fan i land!

In med hela bölet i bilen och köra till pizzerian och hämta hem pizzorna. Anette satt i bilen och höll utkik medan jag och Sandra gick in för att uträtta vårt ärende.


Jag tror iofs. inte att dom visste vem vi var, även om vi var på Tågarps pizzeria, så vi kan nog visa oss där igen.

En "give away" kan vara att jag, med den drucknes envishet, alltid beställer Capricciosa med vitlökssås. Jag får kanske sluta med det nu.

Ovido - Quiz & Flashcards