Masse Mysing

Alla inlägg under december 2011

Av Mats Lindestam - 30 december 2011 19:16

"- Vad fanken säger ungen", tänker jag?


"- Pappa, du vet den där han sjunger Bådden i Snådd", säger Sandra igen.


Vi står i kassan på City Gross. Eftersom vi glömde att köpa grädde står vi nu i kassan igen med två paket vispgrädde och 25 sprängfyllda king size kundvagar före oss. Jag förbannar mig själv att jag glömde och nu står här och är svettig som en ost och bar vill gå före i kön.


Plötsligt slår det mig! "- Du har verkligen rätt Sandra, här och nu, Bådden i Snådd."


Av Mats Lindestam - 26 december 2011 14:48

Jag fick för mig att jag skulle ut och bränna lite julspäck idag. Så jag tog cykeln mot L.A för att testa den "nya" cykelbron över E6:an. Well done Landskrona Kommun!


Nu går det att på ett säkert sätt ta sig från Tågarp, via Asmundtorp, till Landskrona på cykelkelväg. Innan cykelbron fick man ut på trafikplats Landskrona Södra och snurra, med livet som insats.


Jag stannade på toppen och tog några bilder på utsikten.


Mot söder


 


Mot Norr


 

Dagen spaning är nog att "Gångstavar" och inte "IPad" blev årets julklapp. I alla fall bland den seniora delen av befolkningen. Sällan har jag sett så många människor vara ute och "stava" på en och samtidigt.


Nä, nu skall jag gå och inviga den nya Julklapps-Pilatesbollen!

Av Mats Lindestam - 24 december 2011 11:00

La Fashionista del Tågarp!


Jag tyckte det var lite "överklätt" för att gå på Coop, men är Sandra nöjd så är jag.


 

Ovido - Quiz & Flashcards