Masse Mysing

Alla inlägg under mars 2012

Av Mats Lindestam - 25 mars 2012 15:38

Mezzerschmitt-kassörskor undanbedes!


"-Du skall bara ta självscanningsettiketter när du skall självscanna!", sa kassörskan på Kvantum i Landskrona.


"-Ehh.. Jaha, ja!", var allt jag fick ur mig.


Hon har ju rätt. Jag gjorde fel och det måste ju beivras. Fast:


1. Min intention var inte att missbruka självscanningskvittona.

2. Min intention var att självscanna. Det var bara det att ingen hade ring hem till mig och sagt att självscanningen inte var öppen idag. Jag handlar inte i den här affären dagligdags så jag vet inte besökstiderna för självscanningen

3. Spelar det någon roll att jag hade råkat sätta självscanningsettiketter på min påse potatis och min påse Royal Gala?


Absolut makt korrumperar absolut. Nästan ingen makt gör folk helt anala.

Av Mats Lindestam - 16 mars 2012 18:37

Glaset är halvfullt!


Det är så man skall tänka och ingen vill ju vara en betongröv. Man skall var go och gla' och positiv. Halvfullt skall det vara.


Prova det när ni är ute och springer och vänder för att ta er hemåt. Nu är löprundan halvfull!?

Jag ser nog helst att rundan är halvtom, när jag vänder, tack.


Det är inte bara på barn det fungerar, omvänd psykologi.


Stoppa det i er pipa och rök det, era positivitetshysteriker!

Av Mats Lindestam - 10 mars 2012 09:16

Det kan vara så att jag förråder min egen sort, men då får det bli så.


Jag kom att fundera lite på varför det alltid blir så stort fokus på männens bidrag i hushållet. Somliga saker som männen gör blir nästa så stora att man borde införa en nationell helgdag eller åtminstone ha en flaggdag.


Till exempel kokade Pappa julgröten på julaftonsmorgon. Han stod där och läste en bok och rörde och rörde i grytan i timmar. Ett riktig hederligt långkok. Morsan lagade mat 365 dagar om året men den stora begivenheten var när "Far" kokade gröt.


Det är männens Gud-givna rätt att sköta grillen och när dom gör det så är det något speciellt som spelas upp inför allas ögon. Morsan lagar mat 365 dagar om året men den stora begivenheten är när "Far", iklädd förkläde och grillvante, med sin trådlösa Weberr-grilltermometer bränner vid några hamburgare.


Nu har jag sjäv lagt till, i vår familj, en "happening" av lika episka mått. Minst en gång per halvår skall "Far" frosta av frysen.

Kom inte dragande med någon fjollig "Självavfrostande"-frys. Att frosta av frysen, på ett korrekt sätt, är ett hantverk och skall inte tas lätt på. Förmodligen är det nog bara "Far" som kan ro det i land.


 


Dessutom är det ett utmärkt sätt att få koll på allt frystorkat "bös" som ligger längst ner, längst in i frysen.

Av Mats Lindestam - 3 mars 2012 08:19

En "Emperial Laser-Spork"! Det är inte varje dag man får det i flingpaketet.


Sandra är nöjd. Den äter praktiskt taget själv!


 

Av Mats Lindestam - 1 mars 2012 17:18

I två år har jag försökt göra "Hummus" och nu är jag närmare än någonsin.


 


Jag har tänkt på det i ett och ett halvt år. Ett halvår har ärtorna legat i skafferiet. Nu är dom i alla fall upp på köksbänken, så innan årsslutet skall det nog bli Hummus.


Jag köpte ny jeans häromdagen. Jag har en liten fråga: "-Är det gay med stretchjeans?" För i så fall så tänker jag inte berätta att det var ett par sådanda jag fick tag i. Ärligt talat så är det ganska gött. Lite som att går runt i pyjamasbyxorna hela dagen.

Skapa flashcards