Masse Mysing

Alla inlägg under april 2012

Av Mats Lindestam - 19 april 2012 16:01

Allt sedan jag hörde den för första gången så trodde jag att dom sjöng:


"Something, something... from a man in Brussels

He was six foot tall and full of muscle

I said, "Do you speak-a my language?"

He just smiled and gave me a bit of my sandwich"


Jäkla konstigt! Vaför skulle han låta den andra killen ge honom en bit av sin egna smörgås?

Ja, han var ju "six foot tall". Det inger ju respekt så det är väl en anledning så god som någon.

Han var väl rädd.


Inte förrän många år senare fick jag höra av en arbetskompis, som varit i Australien, att det fanns något där som hette "Vegemite".


"Vegemite is a dark brown Australian food paste made from yeast extract.

It is a spread for sandwiches, toast, crumpets and

cracker biscuits, and filling for pastries."


Det låter sådär. Allt fick sin förklaring och sången blev till något helt annat:


""Buying bread from a man in Brussels
He was six foot four and full of muscle
I said, "Do you speak-a my language?"
He just smiled and gave me a vegemite sandwich"


För ett tag sedan kom jag och Anette att prata om just detta och hon tyckte också att det var konstigt med killen och smörgåsen, fortfarande!


Jag kunde se att en sten föll från hennes hjärta och hon kunde, avspännt, släppa ner axlarna från öronen när jag hade berättat för henne om "Vegemite Sandwich".



Ovido - Quiz & Flashcards