Masse Mysing

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mats Lindestam - 30 augusti 2012 20:54

Detta är good shieat som jag måste minnas.

[Homer confronts Marge with a "memory box" she had put together before they were married]
Marge Simpson: Oh, I'd forgotten all about that. Where did you find it?
Homer Simpson: More like, where didn't I find it? It was practically everywhere!

Av Mats Lindestam - 25 augusti 2012 12:09

Får man när man släpper lös Anette i tomatskogen.

Av Mats Lindestam - 23 augusti 2012 21:05

Hade ett Forrest Gump running moment idag.

Av Mats Lindestam - 23 augusti 2012 19:09

Så heter han, el Jefe del Sony. 


När jag öppnade mailet började han prata till mig personligen. Han pratade om hur viktigt Lund är för Sony, badda-bim-badda-bom så var 1000 personer utan jobb just i Lund.


Han pratade om hur viktigt det är att vi är professionella och jobbar vidare som om inget har hänt. Världen står ju inte stilla och det finns fortfarande deadlines att möta. Produkten först! När det väl har hänt då kan vi bry oss, på vår egen tid.


Han pratade om hur vi säkert kunde föreställa oss hur jobbigt det hade varit att ta beslutet om att en tredjedel av personalstyrkan i Lund nu skulle bli utan arbete.


Jag förstår att du har det svårt och mina tankar går ut till dig i kväll, Mr Su-zuck-i-cock-i 

Av Mats Lindestam - 19 augusti 2012 12:59

Min bror frågade mig om jag kände till Stockamöllan och vad det var med den byn. Han visste att det var något med Stockamöllan men kom inte ihåg vad det kunde vara.

Jag kom bara på en sak.

Av Mats Lindestam - 19 augusti 2012 10:23

Igår gick dom i graven, mina "Racing 7S Rossignol". Efter många härliga säsonger i pisterna. 


 


Jag köpte dom mitt sista år som säsongsarbetare i Åre. Dom var dyra som hel-ete men det var det värt tyckte jag. Nu var jag framtidssäkrad. Dom skulle säkert hålla nästan livet ut. Nu hade jag dessutom samma utrustning som Pillan Wiberg och stora delar av slalomeliten (i alla fall det året). Jag skötte dem oklanderligt och slipade, vallade och såg till så att inga muppar trampade på dem i liftköerna. 


Plötslitg en dag var dom bara där, Carvingskidorna och mina Ross var hjälplöst omoderna och åkte upp på vinden. Där har dom tillbringat de senaste tio åren med få avbrott. Då och då har jag tagit ner dom och testat några åk på Vallåsen. Jag har kanske hoppats att världen skall komma till insikt om att carvingskidor är junk och ta tillbaka dom gamla långskidorna. 


I stället är det jag som sakta ha kommit till insikt om att om jag inte gör mig av med mina Ross, cold turkey, så är det jag som kommer att sluta mina dagar som Stig-Helmer med trötta skidor på Annexet.


Så igår tog jag steget och åkte med Ross:en till tippen och lade dem i Myrornas insamlingscontainer. Ja, det är ju i princip inget fel på skidorna. Det är kanske någon mindre insiktsfull person än mig som kan få användning för mina Ross.


 



Av Mats Lindestam - 17 augusti 2012 16:18

Inget säger mer att "Sommaren är över" än Härslövsbadets glassmeny.

Ovido - Quiz & Flashcards