Masse Mysing

Alla inlägg under mars 2013

Av Mats Lindestam - 31 mars 2013 16:36

"That was... That was a Ritz. That wasn't a Ritz? God, that was the best cracker I ever ate in my life."

 

Dag nabit, vad lite paj och sallad kan smaka bra efter två dagar med bara lite buljong.

 

 

 

 

 

Av Mats Lindestam - 30 mars 2013 13:30

Man kan undra varför hon valde mobilen.


 


Av Mats Lindestam - 27 mars 2013 07:15

Jag såg en dokumentär (Vetenskapens väld - del 11), här om dagen, som grabbade tag i mig. Dokumentären handlade om att fasta. Så nu har jag fått för mig att jag skall börja fasta.


I dokumentären beskrev man två sätt att fasta. Antingen fastade man 3.5 dagar varannan månad eller så fastade man varannan dag. I den första metoden åt man endast 50 kalorier per dag under fastan. Någon lätt soppa eller så.

I varannandagsmetoden åt man vad man ville den ena dagen och den andra dagen skulle man ligga runt 600 kalorier.


Killen som var försökskanin i dokumentären valde ett tredje alternativ. Han fastade två dagar i veckan. Jag skall testa den metoden tänkte jag. 


Jag har yttermera respekt för detta med att fasta. Jag vet vilket arsle jag blir om det, t.ex går lite för lång tid mellan frukost och lunch. Hur skall jag då inte bli om jag bara får äta 50 kalorier soppa i två dagar?


Jag har varnat min familj (Jag kanske får prata med Sandra en gång till så att hon inte undrar varför jag skäller på henne extra mycket denna helgen.) och på lördag tänkte jag börja. Jag testar en dag för att se vad det innebär. Överlever jag utan men så kanske jag testar på söndag också. 

Av Mats Lindestam - 27 mars 2013 07:01












Är ingen dödsynd i konsultbranchen.


I går eftermiddag var det EC Solutions tur att addera lite smörjmedel till konsultbranchen. Det gör alla till jul och vid påsk. Det är inget konstigt med det.


Jag ställde in denna lilla läckerbiten i vårt fikarum.


 


När jag kom in i samma fikarum i morse såg det ut såhär.


 


Korgen var nästan slut, våldtagen!


Jag trodde nog att den skulle överleva någon dag till. Det måste tilläggas att det var inte det första godiset som ställts in i det fikarummet denna veckan. Långt ifrån. Nästan lite osmakligt faktiskt.


Konsulter som äter konsultgodis. Nu är det långt till julgodiset i alla fall. Många mår nog riktigt bra av det.

Av Mats Lindestam - 25 mars 2013 15:56

För många månader sedan tappade jag bort mitt 16 GB SD-kort. Plötsligt så satt det helt enkelt inte i min tablet. SD-hålet var tomt. Allt var borta: mp3:or, ljudböcker, dokument, bilder, etc...

Nu kan man ju undra hur f-n SD-kortet kan hoppa ur av sig själv. Det är ju konstigt i sig själv men det är inte det som är Twilight Zone:ish.

Vad som är Twilight Zone:ish är att i morse när jag kom till jobb så ställde jag, som vanligt, min rygga på min stol medan jag klädde av mig ytterkläderna. När jag sedan skulle ställa ner ryggan på golvet så låg mitt SD-kort på min stol, under ryggan. Det var nästan så att jag började titta mig omkring efter spöken eller dolda kameror. Hur hamnade kortet där? Jag såg inte att det låg på stolen när jag ställde ryggan där. Har det suttit fast under ryggan i flera månader? Det är sådana frågor man ställer sig.

Oavsett hur det gick till så är jag glad att jag fick det tillbaka. Nu är tablet:en "jam packed" med data igen. *belåten suck*

PS. Från och med nu är kortet gaffat fast i plattan. DS.

Av Mats Lindestam - 21 mars 2013 20:24

På min tid innebar matteläxa hårt svettigt arbete med tal. Nu för tiden är det något helt annat, t.ex kvällsbak.



 


 


   


Det är viktigt att man gör en sanity-check på resultatet. Flera gånger.



 


   


Något jag uppskattade var att det ingick i uppgiften att man skulle diska efter sig. Det uppskattades givetvis inte av vissa elever.


 


En ytterligare uppskattad grej var att föräldrarna skulle smaka och skriftligt bedömma utförandet av uppgiftern och smaken på resultatet. Mmmmm......


 


Av Mats Lindestam - 17 mars 2013 12:41

Usch, det var tungt att träna idag.  En tung rödvindshuvudvärk låg som en våt filt över huvudet. Jag kom i mål men jag har mått bättre.


Igår var det fest/middag hemma hos Oscar & Karlina i Lövarp (Laröd). Tack för det, det var mycket trevligt.

Tillstädes var fyra barn mellan några månader och tre år. Jag är så glad att jag inte är småbarnsförälder längre. Man kan bara sitta ner och äta och dricka och inget annat.


Oscar och Karolinas Tore (1 år) fixade tjej direkt vår Sandra (8 år). Kärlek vid första ögonkastet.


     


Ovido - Quiz & Flashcards