Masse Mysing

Alla inlägg under april 2013

Av Mats Lindestam - 30 april 2013 08:29

Det är inte ofta jag bryr mig om vad folk sysslar med på gymmet men idag hände det.


Jag höll på som bäst när det stormar in en tjomme. Förmodligen har han fått för sig att måttet är rågat. Han måste börja träna och det är nu! Därför har han först cyklat till jobb, på 110% av sin maxpuls, för han är svettig som ost och flåsar som en grindval när han kommer in.


Jag gissar att killen är en mellanchef på ett större företag i teknikbranchen, för jag ser honom i omklädningrummet efteråt i typisk mellanchefsuniform, blå skjorta och beiga chinos. Fast i sina cykelkläder ser han mest ut som den felande länken. Han påminner om en silver-gorilla-hane där buken sticker ut åt ett håll, A:et sticker ut, diametralt åt andra hållet och så har han den typiska gorilla-svanken i ryggen. F-n vet om han inte gick lite hjulbent också. Dessutom så var det ett bra tag sedan han cyklade sist för tröjan och cykelbyxorna har slutat att mötas där det en gång fanns en midja.


Jag tränar ofta med lurar, dels så kan jag lyssna på den musik jag vill och dels så stör jag ingen annan. Att störa folk bekymar inte Alfa-Kong ett dugg. Så fort han har fått ner pulsen så pass att han orkar ta sig bort till radion dundrar han på Rockklassiker på elva (11). Här skall det gymmas!!!


Min teori om att killen är en mellanchef styrks ytterligare av att han totalt försöker dominera situationen och gymmet. Han vill vara en alfahane. Han far som en vante mellan maskiner och vikter. Han är aldrig på ett ställe mer än en gång/ett set. Han kanske besöker de stora muskelgrupperna två gånger. Speciellt skivstången, Pec:sen bör ju vara lite markerade. Själv har jag svårt, när jag är färdig med en övning, att gissa vad killen INTE gör och var jag kan fortsätta.


Jag sitter i roddmaskinen när han frågar om jag skall använda några vikter i ett ställ. Nä, svarar jag, och tänker fortsätta att fråga om det inte framgår med all önskvärd tydlighet att roddmaskinen är självförsörjande på vikter? Jag undviker att fråga.


Jag fruktar i det längsta att han skall komma fram och be att få "köra i mellan" på maskinen jag använder för tillfället. För då måste jag dra till honom på snäckan.


Be gone you troll!!!

Av Mats Lindestam - 20 april 2013 20:48

Ångspunnen mjölk?



Av Mats Lindestam - 13 april 2013 06:47

Familjens nya fotbollstjej. För Billeberga GIF då. Wells beggars can't choose, eftersom Tågarp numer är en utvecklings-by när det gäller allt utom herr A-lagsfotboll.

Av Mats Lindestam - 11 april 2013 18:25

Oj, oj, oj.... Mycket picnic idag!

Nu är det picnic i VW Polo:n medan flickorna genomför sin första fotbollsträning i åska, hagel och drivits.

Av Mats Lindestam - 11 april 2013 07:21

... i Sony-receptionen.

Fick igår kväll, hastigt och lustigt, för mig att jag skulle träna idag på morgonen. Så jag bytte till träningsväska och glömde därmed mitt passerkort.

Lyckligtvis så innehåller vattnet i Lund bajs, så jag hade med mig eget termoskaffe. På något vis fick jag även med mig min Linuxbok. Så nu blev det studier i stället för träning. Inget ont som inte har något gott med sig.

Av Mats Lindestam - 8 april 2013 19:20

Lugn som en filbunke och lite fast-light-headed struttade jag runt i mina antistatiska Birkenstock-sandaler. 


Så var det i alla fall tills jag såg:


 


Jag hade gått till jobb i trasiga strumpor!

Jag fick helt enkelt gå runt i mina boots hela dagen.

Vill man inte vara ofin får man lida pin!


Av Mats Lindestam - 7 april 2013 11:24

Sandra hade en kreativ påsk. Hon målade äggkoppar.


 


 


När jag fick se resultatet ångrade jag att vi hade bestämt att vi skulle ge bort dem till mor- och farföräldrarna. Dom blev riktigt fina.

Av Mats Lindestam - 7 april 2013 11:19

Man kan undra om vår tvättmaskin, Cylinda, har haft en karriär före det att hen blev tvättmaskin. I så fall måste den karriären varit antingen sjöman eller scout. 


Efter att vi hade tvättat gardinerna så fick vi ut dem med någon slags knop och det var ingen vanlig kärringknut. Det liknade någon slags överliggande-dubbelhalv-slottsstek.


 


 



Ovido - Quiz & Flashcards