Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2013

Av Mats Lindestam - 29 maj 2013 13:57







Tack älskling!

Det behövde jag just nu. Det är väldigt tungt för tillfället.



 



   

Av Mats Lindestam - 26 maj 2013 18:56

Vintern alltså! Vi är beredda.


 


 

Av Mats Lindestam - 26 maj 2013 06:58

Igår firades L.A.s 600 års dag. Det firades först och främst med ett celebert besök av Ostindienfararen Götheborg. Vi var där. Det var kul att se, och framför allt att lukta, men den riktiga piratkänslan infann sig inte. Det var nog fel beslut att inte ta på min Jack Sparrow-kostym i alla fall.


 


 


 


 


 


 



   


 


 


 


 


 


 


 


Det firades över hela stan med lite av varje tingel-tangel. Här är en bland annat en Skojt som var en hejare på att backa.


 


Vad det här är har jag ingen aning om, "Campingbord Extraordinair"?


 


Seda hade den Amerikansak Armen skickat sina elit-korvgrillare, med kulsprutarpickadoll och allt.


 


 








Av Mats Lindestam - 24 maj 2013 17:33

Här är de senaste tillskotten till Billeberga GIFs tjejer, F7-8-9.


 


 


 


Söta!

Av Mats Lindestam - 17 maj 2013 06:56

Igår var jag var utsänd att köpa en present till en av Sandras klasskamrater, som har Discokalas idag.


Efter mycket vånda och en videokonferens med min familj så hittade jag en målningsbar väska med tillhörande tuschpennor.


På väg mot kassan gick jag förbi ett ställ med målvaktsmasker för innebandy (kanske även hockey jag vet inte). Jag har många gånger gått och titta på sådana masker men har aldrig köpt en. Det finns inte en chans att jag skulle ge runt 300 boppers för en sådan mask bara på kul. Längst ner i högen av masker ligger en mask utan förpackning. För just den masken ville dom "bara" ha 49.50 kr och jag kunde bara inte motstå.


Medan jag slog in den målbara väskan kom jag på den ljusa idén att även slå in innebandymasken och ge den som present till Sandra.


När jag kom hem stod Sandra som vanligt på huvudet i kassarna man kommer hem med. När hon stod på huvudet i presentkassen undrade hon varför det fanns två presenter. Jag berättade att den ena var en present till henne.


Efter att ha öppnat paketet brast hon ut i gråt "- En hockeymask, vad skall jag med en hockeymask till?", "- Din jävla idiot!", sa hon och sprang iväg.


"- Amen Mats, det förstår du väl, att hon ville ha en likadan väska (N.B. en målningsbar väska alltså)?", "- Det är väl ingen påg du har!", lade min kära sambo till.


På 2 sekunder blankt hade jag blivit en "jävla idiot" som inte förstod sig på könsroller. Hur blev det så? 

Hur blev jag framröstad till den enskilt största anledningen till att dödsstraffet borde återinföras?


Jo jag förstod mycket väl att hon ville ha en målningbar väska. Men varför skulle hon ha det? Hon fyllde väl inte år?! Om hon vill ha en målningsbar väska så får hon väl göra som alla andra, vänta till hon fyller år eller köpa en själv? Till historien hör att dagen innan, i onsdags, fick en ny studsmatta för 6000 kr.


SKULLE HON INTE KUNNA KLARA SIG PÅ DEN FRAM TILL HELGEN UTAN ATT FÅ EN MÅLNINGSBAR VÄSKA??


Skillnade här är att jag köpte en grej som jag fick, den tydligen idiotiska, idén att ge till Sandra. Och varför skulle en innebandymask vara en grej som man endast ger till grabbar???


"- Det är väl ingen påg du har!"


Detta sagt av en barnskötare som lever i en värld där alla könsroller skall utrotas och där "Hen" är det enda reflexivt pronomen i tredje person singular som behövs. Det var inget gnäll när jag köpte Sandra ett par fotbollsskor! Dessutom har hon redan en innebandyklubba och ett innebandymål som hon brukar stå i när vi spelar. Hon står dessutom i mål när hon tränar fotboll.


Jag fattar inte hur det blev så fel!!! Jag blev uppriktigt sårad.


*Suck*, det är svårt att leva!


 


Av Mats Lindestam - 10 maj 2013 17:00

Idag var vi och firade Herr och Fru Lindestams 70 års dagar. 


Det firade vi med att gå på Hennes Kungliga Hovleverantör Ida Davidsen i Köpenhamn.


 


Döm om vår förvåning när tanten själv dök upp i egen hög person. 


 


Hon presenterade själv mackorna, tog emot beställningarna, ropad ner dem till köket och nästan bestämde vad vi skulle äta. Nja, det var väl inte helt sant. Det var en kund som ville äta kött före fisk, men se då satte Ida ner foten. Så gör man bara inte så han fick rätta in sig i ledet.


Ida påminnde otäckt mycket om min kallskänkslärarinna, Elvy, från restaurangskolan. Det var väl därför jag hade lite överdriven respekt för Ida. Elvy bråkade man inte med. Hon hade underarmar som Karl-Alfred (mycket handvispad majonäs där). Förmodligen var det samma med Ida. Om man bråkar så får man sig en runda.


Det blev öl, snaps och en massa goda mackor. En massa är väl att ta i. Vi pratar inga småsnitta. Jag klarad en ålmacka och en råbiffsmacka. Sedan var det stopp. Jag kan verkligen rekomendera ett besök.


 


 


 


 


The one that got away. En räka slet sig.


 


Dagens överraskning var att Sandra satte i sig två hela friterad spätta-mackor. Att hon äter frivilligt är man inte van vid.


Dagen avslutades med lite löst strosande i Köpenhamn och lite fika i Nyhavn.



Av Mats Lindestam - 9 maj 2013 15:21

Jag tycker hylsan Anette köpte för att byta hjul på Polo:n är grym. Påminner inte helt lite om en ljuddämpare.


James Däck-shifter 007, med lajsenz to drill.



Av Mats Lindestam - 9 maj 2013 12:47

Ibland är jag glad att jag är en bakåtsträvare som trots att jag försöker omfamna det nya, håller fast vid det gamla.


Så när min smarta telefon och därmed min tränings-app fick Härdsmälta, Alzheimers, Parkinsons, Gastrit, ADH och alla andra jäkla bokstäver i alfabetet. Då är jag glad att jag hänger kvar vi min gamal beprövade Sigma cykeldator. Den är långt ifrån teknikens framkant men den levererar, vad jag vill veta, år ut och år in. Hur långt jag har cyklat och hur lång tid det tog.


Tack för att du finns min gamle vän.


 


Ovido - Quiz & Flashcards