Masse Mysing

Alla inlägg under september 2013

Av Mats Lindestam - 28 september 2013 08:29

När Biltema och Jula får jobba ihop i en härlig symbios kan man få ett kök för 200 kr.

Gasolkök från Biltema 150 kr. Teflon- (eller något) panna från Jula 50 kr.


Här leverera de en härlig bytta med portvinsstuvade champinjoner.


 


Igår levererade de läckert stekta potatis med purjo och morötter.



 

Varför behöver ett kök kosta tiotusentals med enkronor?


Av Mats Lindestam - 27 september 2013 11:00

Idag var jag funktionär för "Skoljoggen" på Billeshögsskolan. Alla barnen var jätteduktiga och sprang eller gick för allt vad tygen höll.


     


Jag har aldrig sett så mycket människor med "håll" dock. Det verkar vara en ny barnsjukdom. 


Jag fick förtroendet att vara funktionär nummer 6 och fick uppgiften att stå lite väster om ICA, vid en, som jag trodde, ödetomt. Döm om min förvåning när det visade sig att det inte var en ödetomt utan en minneslund. 

Inte visste jag att det finns en minneslund i Billeberga. Detta var dagens lärdom.


     


Av Mats Lindestam - 16 september 2013 06:30

Idag (och i morgon) är det fasta på agendan. Här är dagens lunch och middag. Inte mycket att se fram emot.

Av Mats Lindestam - 3 september 2013 20:23

Sandras senaste experiment. Någon slags vatten renare.

Och nu när experimentet är genomfört så står vi här med en grunka, modell större, som vi inte vet vad vi skall göra med.

Någon som är sugen?

Av Mats Lindestam - 3 september 2013 19:24

Visst är det en underbar syn?

Vem behöver en klipprobot när man har barn? Hoppas att detta håller i sig. Just for the record, hon anmälde sig frivilligt.


 


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards