Masse Mysing

Alla inlägg under november 2013

Av Mats Lindestam - 30 november 2013 17:13

Jag blev plötsligt tung i sinnet och kom att tänka på "Hammarmordet i Helsingborg".


Det var en pappa som slog ihjäl sin dotters man med en hammare. Tänk vilken ångest det måste vara innan man tar beslutet. Man sätter precis allt på spel.

Det brukar kallas att man tar "lagen i egna händer" och det är dåligt. Men vem håller de, som redan har lagen i sina händer och skall använda den, ansvariga för att missköta sitt jobb? Ingen, visar det sig gång efter annan.


Jag hoppas att jag aldrig behöver ställas inför detta val. Förhoppningsvis för att min dotter inte träffar ett svin. I andra hand för att om det skulle ske i alla fall så sköter lagens väktare, de som har monopol på maktmedel, sitt jobb.

Av Mats Lindestam - 30 november 2013 16:43

Välj den akronym som passar. Själv vet jag f-n inte vad dom betyder. 


Statisk kreativitet. Jag undrar mest, "Vem plockar undan?"


 

Av Mats Lindestam - 30 november 2013 16:29

I torsdags var det avslutning på fotbollssäsongen 2013. Sandra blev prisad.


   


Av Mats Lindestam - 8 november 2013 18:00

10 år i år. Alltid i mitt hjärt min ängel.   


 


Av Mats Lindestam - 1 november 2013 08:49

Sandra pysslade lite med fingerfärg och utsmyckade ut våra fönster. Det blev riktigt fint på hennes rum.

Själv fick jag en "Svart Klump" i ena hörnan. Är det bra eller dåligt. Säger det något om hur jag klarar min roll som pappa?

Skapa flashcards