Masse Mysing

Alla inlägg under januari 2014

Av Mats Lindestam - 6 januari 2014 15:36

Sandra har också varit kreativ i jul. 


Hon har både hunnit med att bli vegeterian, slutat med det (efter att vi sa att hon fick ersätta proteinet i köttet med bönor) och startat en blogg med en kompis. In och lämna kommentarer vetja. Det är kommentarer som är bloggarens bränsle.


http://stoppadjurplgerietinnandjurendr.blogg.se/


Av Mats Lindestam - 6 januari 2014 15:13

I morgon startar allvaret igen. 


Det har varit ett kreativt jullov. Jag köpte på mig en Raspberry Pi, sladdar, LED:ar, kopplingsbrädor och knappar. Jag fick faktiskt ihop något och kunde blinka och tuta med GPIO-pinnarna. Dessutom hittad jag ett USB2Serial-kort i gömmorna. Så efter lite hjälp och mycket googlande kunde jag faktiskt logga via UART också.


 

Här är rörligt bevis också.



Är mycket nöjd men som sagt så börjar allvaret i morgon. Nu plockar man väl inte upp de grejorna förrän nästa jullov, i bästa fall.  

  



Av Mats Lindestam - 1 januari 2014 16:34

Det handlar om att våga.
Har man en historia där man har sabbat mer än man har lagat så tar det emot att börja pilla med dyra cyklar. Nu har jag dock tittat igenom tillräckligt med Youtube-videos för att göra ett försök på bakre växelföraren.
Man vill ja lära sig och blir för dyrt att lämna in hojen för varje skitsak.

Ovido - Quiz & Flashcards