Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

A day in the life of a caffeine junkie

Av Mats Lindestam - 11 februari 2010 07:07

Kaffe är en stark drog (i alla fall när det gäller mig)! Jag vet om det och endå går jag på mina efter mina. Förra veckan uppfann jag kaffebomben, bryggkaffe spetsat med espresso **Mums**. Den har jag levt på nu i nästan en vecka. Det har varit ganska mycket att göra på jobb. Då menar jag riktigt programmeringsjobb som kräver att man tänker och klurar en hel del. I dom lägena brukar jag var bra på att unna mig kaffe och den senaste veckan har det varit kaffebomber.
Så igår bestämmde jag mig för att styra upp mitt kaffedrickande till två koppar innan lunch och en kopp efter. Med vidöppna ögon gick jag in i detta vilket medförde en kopiös sneavtändning i går kväll. Jag trodde minst att jag hade fått hjärnblödning jag mådde illa och hade huvudvärk som gränsar till migrän. Jesus vad jag mådde dåligt.
Om det är såhär att tända av på kaffe så är tunga droger inget för mig.
Tyvärr vet jag om mig själv att jag ofta inte lär av mina misstag så nästa gång det står programmering på schemat så gör vi om det igen.

 
 
Ingen bild

Oooo

11 februari 2010 08:54

Har varit där också. Kaffe med espresso är väl kaffevärldens speedball.
huvudvärken som kommer av för lite koffein är djävulusisk. inget biter på den när den väl kommit. Tror en nedtrappning hade varit bra för mig också, men rätt var det är så är man uppe i tvåsiffrigt med kaffekoppar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards