Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Bryggkaffe?

Av Mats Lindestam - 17 februari 2010 16:58

Dom kan göra vuxevälling, hjärtan i skummet och sirap:a upp en espresso i brygga men dom kan f-n inte göra en hederlig kopp bryggkaffe. Om man ber om vanligt hederligt svart kaffe på någon av alla kaffehaken (jag tänker inte ens nämna dem vid namn) så får man någon sörja som stått på i bästa fall sedan lunch. Sedan frågar dom om man vill ha mjölk...??? Vad var det med "Svart kaffe" som du inte fattade???

Fattar dom inte att bryggkaffe är ryggraden i kaffekulturen?

Ge mig en Presso, några kilo Zoegas Skånerost så skall jag driva dem ur landet.


  

 
 
Emil

Emil

17 februari 2010 17:11

Jag håller med, det smakar som att hälla i sig bränd lera. Det finns nog inte ett enda kafé i min stad heller där man kan få en god kopp svart.

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen. se

 
Ingen bild

Mita

17 februari 2010 17:31

Haha, ja hur svårt kan det vara att förstå?

 
Ingen bild

Oscar

18 februari 2010 08:57

Tycker kaffet på SEMC i trapphuset, dvs de maskiner som maler bönorna är riktigt gott faktiskt.
Undrar vad en stänk seglarvatten skulle göra med smaken...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards