Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Moskitos i Miami.

Av Mats Lindestam - 5 mars 2010 05:53

  


Idag kom vi tillbaka till Orlando efter två dagar i Miami. Vi bilade ner till Miami och det funkade väl i stort sett smärtfritt. Man blir lite sne på alla tullar som dyker upp titt som tätt. "Va f-n, är det dags att betala nu igen! Med domhär priserna borde det ingå fria drinkar och jag borde få min egen fil gjord i bladguld." Något sådant kan det ha låtit. Vet inte om jag sa det eller om jag bara tänkte det. Jag får höra med Anette.
Iofs så kunde vi ha valt att köra på gratisvägar men vi kände oss osäkra och körde bara som google sa åt oss att göra. Ta lärdom av detta. Om ni skall köra i USA med Google som guide så ha många endollar på fickan.


Väl framme i Miami satte jag nytt pers i maxpuls. Från att ha haft två filer hela vägen från Orlando så blev det plötsligt, i Miami, sex filer fullt med bilar med max en meter mellan varje bil. Upp till detta så skulle vi hålla reda på alla avfarter vi skulle in på. I Sverige kör vi med fördel av på höger sida men i USA har man avfarter varhelst det passar. Det gör att man inte, som i Sverige, kan hålla sig till höger så är man hemma. Gör man det så kan det hända sig att man får snedda över sex filer för att komma av till vänster helt plötsligt.


Sofia, som vi bor hos i Orlando, var begåvad nog att övertala oss att välja ett hotell på South Beach i Miami och det är vi glada för nu i efterhand. Vi bodde på ett hotell två parallellgator från Ocean Drive som är hotell och bargatan som går längs stranden mot Atlanten. När vi gick där på kvällen så kände man väl att man var tio år för gammal och att man hade en unge för mycket med sig. Det blev försvinnande lite clubhopping. ;-)
Fast att sitta på resaurang och äta gott och dricka Mojitos funkade bra det också. Katten vet om vi inte blev lite flamsiga också.  


The locals tyckte att vädret var på tok för kallt men jag och Sandra tyckte inte det var värre än en halvtaskig svensk sommardag så vi tog oss ett bad. Det hade nog fått vara bra mycket kallare för att vi inte skulle bada när vi nu var där. Jag misstänker att Anette är badkruka i det fördolda för hon vill helt enkelt inte bada fast att hon vet att vi förmodligen aldrig mer kommer till Miami.  


Om inte jag och Picasa blir helt ovänner så hoppas jag att det finns bilder att se i morgon någon gång.


Slutligen så stod Crockett & Tubbs inte att finna. Dom är och förblir borta.

 
 
Ingen bild

Grannarna

5 mars 2010 15:58

Hola
Hoppas allt bra !?
Ni verkar ha det helt underbart !
Va rädda om er Kramizar / Sussi Jocke Becci

 
Ingen bild

Per

5 mars 2010 21:33

Vilken väg körde ni? vi tog turnpiken betalade bra en gång!
Har ni bra väder?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards