Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Förkylt.

Av Mats Lindestam - 11 mars 2010 01:54

För andra gången på två veckor är jag förkyld. Lite sådär när man är på resa. Det var dock inte värre än att vi kunde åka iväg på två dagars resa, med övernattning på Holyday Inn, till Tampa och Busch Gardens.

För Sandras skull hoppade vi över Universal Studios. Hon är lite för liten för att åka dom flesta åkattraktionerna och vi tyckte inte det var fair att låta henne sitta och vänta medan vi åkte.
Sofia tipsade oss om Busch Gardens och det visade sig vara en perfekt blandning mellan djurpark och nöjespark med åkattraktioner för både små och stora. Det fanns bland annat en berg och dalbana med en loop som Sandra fick åka. Häftigt tyckte både hon och jag.


Det fanns mycket vassa berg och dalbanor även för seniorerna. Jag var inte helt på p.g.a förkylningen men en jag inte kunde motstå var Sheikra med två fria fall (kolla länken).  

Sheikra

För övrigt blev de lite av varje:

* Ansiktsmålning, två stycken! Den första lyckades hon gråta bort.  


* Spel vilket medför att man vinner och får släpa på en fantazillijon gosedjur som man inte vill ha.

  

Vi har försökt att få Sandra att ge bort ett gäng till Sofias barn Titus, Maya och Zora med växlande framgång.


Trots att vi, i mitt tycke, bodde i ett lite skummish område så var vi bara tvugna att smita ut från hotellet och gå och äta på KFC, a first för hela familjen Lindestam/Andersson.

  

Be faily warned, 12 bitar med 3 sideorders är i mesta laget för en familj på två vuxna och en 5-åring. Djävulberg vad vi blev mätta och endå kändes det som att vi slängde hälften.
Vi var noga med att beställa ett Classic Meal men såhär i efterhand undrar jag vad brunsåsen har där att göra?


En sak jag har tagit till mig och gärna vill dela med mig som ett hett tips är att ha med sig Walkie-talkies när man är på nöjespark. Jag har sett många här som har det och det är ju helsmart om man är ett gäng som vill göra olika saker och inte har tillgång till mobil. Suveränt för att hålla kontakten.

 
 
Mita

Mita

11 mars 2010 07:43

Inte kasta KFC, du kunde ha skickat det i ett litet paket till en ölänning istället=)

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
massemysing

massemysing

11 mars 2010 14:32

Sorry! Jag skall tänka på dig nästa gång Mita. Det kändes inte helt ok att slänga men det var inte läge att släpa upp hinken på hotellet och ha det till frukost. ;-)

http://massemysing.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ubbe

11 mars 2010 20:21

Hade nog inte heller kunnat mostå Shakira...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards