Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Som man bäddar...

Av Mats Lindestam - 15 mars 2010 21:08

Allt som oftast så tycker man (och även säger till) att Sandra är en bortskämd liten "skit" som inte vet hur bra hon har det och inte värdesätter sina saker.

Idag snubblade jag in på Biltema och råkade köpa en ny cykel till henne.

- "Men det är ju klart att tjejen skall ha en ny cykel!"

- "Det kan ju högst vara ett år kvar till hon har växt ur den gamla cykeln."

- "Det gäller att vara ute i tid, man vill ju inte att hon skall stå utan."


Jag gissar att jag är den Dr Frankenstein som har skapat mitt lilla monster.


Det var kallt att vänta på tåget i morse men under resans gång så utvecklade det sig till en riktigt härlig förvårsmorgon (finns det något sådant?).


Jag såg en kille (i min egen ålder eller lite äldre) i basker med en liten "antenn" på. Hur och när kommer man på att man vill ha på sig en basker? För många, inkl. killen själv signalerar nog basker att man är en mogen/myndig person.

För mig signalerar det bara att man inte kommit ur tonårsdrömmen att åka till Paris och leva och dricka Absint med dom stora konstnärerna.

Nä, väx upp, stoppa baskern i sopåtervinningen, eventuellt klipp dig & skaffa ett jobb.

Många gnäller på folk som vill se ungdomliga ut och inte agerar efter sin ålder. Att ha basker är bara andra sidan av samma mynt.


PS. En dag skall jag ge den i Lund så poppulära "Ian Wachtmeister"-hatten vad den tål också. F-n vad jag tycker illa om den. DS.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards