Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Det var det det.

Av Mats Lindestam - 17 mars 2010 21:12

Jaha, så blev man av med sitt konsultuppdrag igår då. Man kan ju resonera att så är det att vara konsult. Uppdrag uppstår och uppdrag avslutas men det kan inte hjälpas att när man får gå från ett uppdrag som inte är tidsbestämt så känns det.

Vem gillar att bli bortvald vare sig det gäller jobb, vänner eller fästefolk?

Även om man får höra att det inte är för att dom är missnöjda med det jobb man har gjort så är man endå den som får gå.

Det känns lite som arbetsmarknadens motsvarighet till det avslutade förhållandets:

- "Det är inte dig det är fel på det är mig, det är jag som är problemet, inte du."

Men det är endå du som bir du som blir dumpad.

Nu får vi se vad framtiden har i sitt sköte. Har framtiden ett sköte? Det låter sådär!


Rivstardade idag igen med att åka till gymmet och göra en timme på löpbandet. Jag drog även igång med programmet "200 pushups" (http://www.twohundredsitups.com/). Jag började egentligen igår med att göra det inledande testet för att se i vilken kategori jag skulle börja min träning i. Helt enkelt hur man står sig, internationellt, i situps-världen. "Poor" var vad min insats blev bland 40-plus:arna. Poor! Vad i fåglarna? Jag har alltid tänkt mig att jag är i en bra situpsform. Jag gör alltid situps efter att jag har tränat på gymmet. Ja, ja nu har man det svart på vitt! Poor, WTF!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards