Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Eddys Frisör & Shop

Av Mats Lindestam - 19 mars 2010 17:09

Det är där jag sitter nu. Det är dags att bli snygg i "barret". Jag klipper mig alltid var femte vecka och alltid på fredagar för det är "gött" att göra det och samtidigt att veta att veckan är slut.

Jag brukar alltid var ganska tidig från Lund men det är lugnt för dom har gott kaffe i automaten och det är skönt att sitta och slösurfa innan det är dags. Lottie, min frisör heter så, har ställt till det för mig genom att åka till England i tre månader. Så idag är det en ny som skall klippa mig och det är ju jättenervöst. Med tiden bygger man upp ett förtroende och sammförstånd med just sin frisör. Med en ny frisör har man inte det att luta sig tillbaka på. Man är helt enkelt "ute på djup is". Det är ju extra jobbigt för en sådan som mig som är så petig med sitt hår.
 

På grund av USA-resan så är det långt över tiden att klippa sig. Jag ser ut som en mopp. Här ser ni en före-bild som beskriver eländet.


 

BILDEN HAR TYVÄRR UTGÅTT!


Det var såhär jag skulle inleda dagens blogg men det kom helt av sig. Idag var jag med om ett "freak event".

Jag hade tid kl 16:30 och satt som vanligt i godan ro och bloggade, FB:ade, Spotify:ade och allt gött man kan hitta på med sin dator när jag, 15:52, blev uppkallad i manégen.

- "Men men, jag har ju tid klockan halv fem!" försökte jag men det var bara att gå och sätta sig i stolen. Det var payback, i klumpsumma, på all tid som dom har snott mig på innan. Så länge jag har gått hos Eddy brukar dom alltid vara 5 - 10 min försenade på fredageftermiddagar.


Därför blev det ingen före-bild, jag hann helt enkelt inte med, utan ni får nöja er med en efter-bild. Bilden på mig blev väl inte så bra men jag fick ju i alla fall med Eddys tjusiga väntrumsakvarium.


Trevlig helg och Vaya con Dios!

 
 
Ingen bild

nörd

19 mars 2010 20:14

Nice hair! Det ser för övrigt ut som ciklider från malawisjön i akvariet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards