Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Dynamisk IP, ha!?

Av Mats Lindestam - 24 mars 2010 16:01

Chattade med min vän och kollega Peter idag. Vi kom, bl.a., att prata om telefonförsäljare och vilken underbar känsla det är när man kan sätta dit dom. Trumfa dem i deras eget spel. Det slår att svära åt dem och slänga på luren med hästlängder.


Jag fick till det med den försäljare från Telia för ett par veckor sedan.
Han ringde och började orera om billigt & bra, kombinera TV & telefon och hur brett deras bredband var. Jag mumlade ursäktande om att jag inte var intresserad. - "Men, detta är ett riktigt billigt och fördelaktigt erbjudande.", tyckte säljaren.


Jag ursäktade mig igen och sa att jag nog behövde fundera och kanske inte riktigt hade ork att ta tag i att byta nu. - "Men, i detta erbjudandet får du både bredband, telefon och TV kombinerat. Dessutom så sänker jag telefonavgiften med 29 kr och byta behöver du inte tänka på. Det gör vi helt kostnadsfritt åt dig.", ångade killen på.


Vid det här laget tyckte jag att han kunde ringa någon annan och vara jobbig. OK, tyckte jag! Om han nu absolut ville veta så var det för att leverantören, jag har nu, tillhandahåller fast IP-adress och du, Telia, tillhandahåller dynamiska IP-adress vilket fungerar utmärkt dåligt om man har en "massa" servrar hemmavid. Jag tyckte mig kunna höra öron som slokade på andra sidan linjen. - "Dynamisk IP-adress... jaha! Jag skall prata med min chef och ber att få återkomma." Vilket visade sig vara en lögn för jag har inte hört något sedan dess och lika bra det.

 
 
Ingen bild

Mita

26 mars 2010 07:33

Vad hade du väntat dig?

 
MasseMysing

MasseMysing

26 mars 2010 16:48

Jag hade nog inte väntat mig något men hoppats att det blev som det blev. :-)

http://massemysing.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards