Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Den vackraste sången om...

Av Mats Lindestam - 13 april 2010 17:47

Det är nog den "vackraste" sången som har skrivits till ett barn. Om den inte redan var skriven så skulle jag önska att jag kunde. Vi spelade den på Saras begravning och nu vill jag även tillägna den till Sandra. Jag älskar dig!


Peter LeMarc - För ett barn

Må du snubbla på dom stenar
Jag aldrig själv fick snava på
Så att du sen kan resa dej
Och stadigare gå
Du kan aldrig någonsin hindra
Alla sorgens fåglars stråk
Men du kan hindra dem att bygga bo
Och flyga lågt
Så må du räcka mörkret handen
Säga hej med öppen mun
Så att du alltid skönjer smärtan
I varje lycklig stund
För jag älskar dej
Jag älskar dej
Och ändå ännu mer
Men må du inte stå i skuggan
Av den kärlek jag dej ger


Jag ska vänta vid ett vatten
Du ska gå vilse, barn
Håll ditt huvud högt
Ta din tid
Mmmm
Jag ska vänta vid ett vatten


Du har givits denna vardag
För att längta härifrån
Så försök bekämpa ledan
Med din silversaxofon
Må du möta någon på stigen
Som ger dej
All sin lojalitet
Och som älskar dej i trohet
För någonting du inte vet


Jag ska vänta vid ett vatten...


Lova mej att aldrig lita blint
På det jag sagt
Lita på dej själv
Men framförallt var på din vakt
Jag kan inte ge dej livet
Du kan få vila i min famn
Du ska göra dina egna sånger
Under ditt eget namn


Jag ska vänta vid ett vatten...





 
 
Ingen bild

P-nilla

18 april 2010 23:02

Så vacker så! Och LeMarc är en av flera artister du ledde mig in på för en sisådär 100 år sedan. Tackar för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards