Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Till och med när man gör rätt blir det fel.

Av Mats Lindestam - 30 april 2010 05:55

Var hos tandläkaren igår och fick dommen "tandborstskador". "Come again"..! Jag håller alltså på att borsta tänderna ur munnen på mig själv. Tandhalsarna är blottlagda och det är därför man inte kan äta kallt och dricka varmt och det är därför man går upp i brygga när tandsköterskan sätter in den där jä-la salivsugen i munnen på en.


Jag trodde jag höll på med rätt saker. Skrämd av tandsköterskan som kom till vår förskola och gjorde partytricks som att stoppa tänder i Coca Cola och kopparpengar i ketchup. Hon visade upp anfrätta tänder och spegelblanka kopparpengar och hotade med att om vi inte borstade minst 10 sekunder per tand så skulle vi tappa allihopa. Så jag har gnuggat på i 35 år i minst 5 min morgon och kväll med massor av tandkräm. Nu sa tandläkaren att 5 min 2 ggr om dagen är på tok för mycket. Man skall nästan inte ha någon tandkräm alls och man skall bara precis springa förbi tänderna med borsten.


Fluorskölj (Flux) det är däremot "Da shit" enligt tandläkaren och det är ju klart att det är bra för en. Det smakar ju skit!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards