Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Kallt, kallt, kallt!

Av Mats Lindestam - 6 maj 2010 11:12

Om man verkligen vill komma igång meddetsamma på morgonen. Då kan man råka lyfta inte bara toalocket utan även sitringen och sätta sig rakt ner på porslinet. Då är man igång direkt...


Det var kanske därför jag fick en "Lidnersk knäpp" och lyckades hitta en lösning på ett programeringsproblem.

Jag har varit hemma i går och halva dagen idag för att göra ett test för ett konsultuppdrag på ett större mobilföretag i Lund.
Man hade 24 timmar på sig att lösa fem programmeringsfrågor. Fem frågor låter kanske inte så mycket men det blev tajt med tiden. I efterhand är jag glad att vi valde att göra testet mellan 10:00 på onsdagen till 10:00 på tordagen. Det gav mig lite tid att gå igenom frågorna efter lite välförtjänt nattsömn. Det gick väldgit trögt på onsdagen men idag på morgonen fick jag ett infall och testade ett nytt grepp och kom på en lösning på ett av problemen i alla fall. Det känndes bra.

Om jag har nattsömnen eller toalettövningen att tacka för det vet jag inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards