Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Män som hatar snobbar som jobbar.

Av Mats Lindestam - 19 maj 2010 14:46


Jag har en kompis på vars jobb två avdelningar slogs ihop. Kompisen fick en kille bredvid sig som nästan kröp under skinnet på honom omedelbart. Cubicle-grannen var en manlig version av Lisbeth Sallander (*1), med en del färre cyberpunk attribut, plus alla andra datakillar i alla filmer som finns.


Grannen hade grejor med sig (keyboard & shit) som fick hans skrivbord att se ut som kommandobryggan på USS Enterprise.
 
När Lisbeth startade sin dator kom det upp ett felmeddelande. Han kallade då en kille och sa ”-Du som förstår dig på Windows”, underförståt att han egentligen inte befattade sig med Windows (*2) och mest ville bo i Unix eller Linux men helst ville använda sig av ett ännu klurigare operativsystem om det bara hade gått.


Vad min kompis nu ville veta av mig var om han skulle hälsa på sin granne eller skicka på honom en djävel på snäckan direkt?


Mitt svar till min kompis skall för alltid vara höljt i dunkel men jag anser att alla former av snobberi omedelbart bör beivras.


Vaya con Dios mina vänner!


(*1) Vet inte om Lisbet Sallander är en kvinnlig variant av något. Lisbeth Sallander kan mycket väl vara det tredje könet.

(*2) Varför grannen inte gillar Windows är förmodligen att han inte kan kompilera om kärnan så fort något händer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards