Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Vad är det för jäkla liv det är tänkt att vi skall leva?

Av Mats Lindestam - 31 maj 2010 15:57

Hörde för ett par dagar sedan om ny matrön som gav vid hand att det var direkt livsfarligt att äta processerat kött. Om man följde det rådet så försvann det en hel del godsaker från matbordet, typ bacon, skinka, fläsk, korv av all de sorter, etc...


Om man åt dessa grejor så ökade risken att drabbas av diverse sjukdomar som cancer, hjärt & kärlsjukdomar och fetma. Det var saltet i alla dessa varor som var boven.


Jag har inte riktigt tagit ställning hur jag skall förhålla mig till denna nya informationen. Bit för bit försvinner sakerna som gör livet värt att leva. Man skall inte röka, inte dricka alkohol, inte äta fett, inte äta socker, inte äta kolhydrater, inte äta rött kött och nu skall man inte äta processat kött. Personligen skall jag helst lägga av med kaffe eftersom jag är näst intill beroende. Det är sorgligt.

Vad skall det bli av en?

En sorglig jä-la the-drickare som lever på groddar och tofu?


Jag hörde en skön kommentar som jag tyvärr har glömt hur den precis går. Kontentan var dock att alla dessa människor som väljer att slaviskt följa alla råd för att dom är rädda för att dö av någon sjukdom kommer att bli jäkligt förvånade när dom till sist endå dör av "ingenting".


Man kan ju strunta i alla "goda" råd och passa på att leva medan man är i livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards