Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Another brick in the wall.

Av Mats Lindestam - 14 juni 2010 16:01

Min arbetsdag i fredags började inget vidare. För den som inte vet det så arbetar jag, i Lund, på ett större företag inom telecom-branschen.


Jag höll på med ett problem och hade lyckats hitta en telefonprototyp som jag kunde använda för att felsöka. Hur det nu var så lyckades jag ställa till det och radera minnet på telefonen på ett sådant sätt att telefonen dog.

Jag gjorde helt enkelt en tegelsten av den. För att kunna få fart på den telefonen igen var jag tvungen att skicka den med post till England för vidare befodran till fabriken i Kina. Så på förekommen anledning så finns det nu, på min jobb-monitor, en "Note to self" att helst inte göra så igen.



Som sagt så skickade jag iväg tegelstensmobilen till England. Jag blev lovad att få en ersättningstelefon, av England, för att kunna fortsätta att avbugga mitt problem.


Så idag kom det ett UPS-paket från England. Fast jag blev lite förvånad när jag fick paketet i min hand. Det var väl tungt för att vara en ersättningstelefon. Snarare ett "bagar-dussin" telefoner.


Först trodde jag att det var ett skämt, att jag vunnit första pris i någon "Phone Bricking Contest". I paketet låg sex halvkilosburkar med TRESemmé pomada "for color treated hair". Man har ju hört om den berömda engelska humorn men detta är väl endå att underprestera? Denna gången verkar det dock som någon på UPS hade haft otur när dom tänkte.


Om jag nu har sex halvkilosburkar pomada på jobb, vem sitter då med nyfärgat hår och en telefonprototyp? Mina tankar går ut till honom/henne.

  

 
 
Ingen bild

Fam Åkesson

14 juni 2010 19:47

Hejsan!
Tänk vad man kan hitta när man googlar :) Vi hoppas att ni fått inbjudan till sommarträffen i posten då vi måste fått fel mailadress från Kexel. Men datumet är nu bestämt till 24/7 så vi hoppas att ni är lediga då.

/Fam Åkesson
ulf_akesson@telia.com

 
Ingen bild

Ubbe

14 juni 2010 20:50

Det verkar som att du fått min och Mickes månadsförbrukning av pomada...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards