Masse Mysing

Alla inlägg under juli 2010

Av Mats Lindestam - 19 juli 2010 07:47

But you can never leave!


"Du kan kvittera ut en overall, i vackert "Burnt Orange", i receptionen."

"Välkommen till jobb ditt svin!"


Ännu en vecka som "Arbetsmarknads-Politisk Fånge".


Hur påverkar din miljö ditt psyke? Hade Freud något att säga om det?


 

Av Mats Lindestam - 11 juli 2010 20:15

Nu har jag sett dom, dom nya Pågatågen.


Rejält försenade och rejält efterlängtade. Kom igen nu Skånetrafiken, in med dom på spåret. Dom gamla förtjänar sin pension.


Ett av dom har fått ett kungligt namn, Lille Mats. Mitt gamla smeknamn! Det var inte för att jag var väldigt småväxt när jag var lite. Det var bara för att det fanns en Mats som var äldre än mig, Store Mats.


Efter några år så flyttade Store Mats och det flyttade in en Mats som var yngre än mig. Äntligen skulle jag få bli Store Mats men "sällan gnäggar trähästen". Jag blev "Bara Mats" och den nya Lille Mats fick heta sitt efternamn. Som om det var lumpen eller nåt.


      


Av Mats Lindestam - 10 juli 2010 21:08

I går var vi sugna på att fånga dagen eller egentligen kvällen. Vi lastade "Travell-kylväskan" full med öl och cyklade in till Landskrona/Borstahusen för att ta ett kvällsdopp. Jag vet inte exakt var under cykelturen som Anette tappade sugen men när vi kom fram var det bara jag som badade. Mycket ljummet och gött måste jag säga att det var. Även för en badkruka som jag.


Efter badet och några öl gick det vidar in till downtown LA för en pubrunda. Vi hamnade på uteserveringen på Speakers Corner. Vi var egentligen inte hungriga men vi fick en meny och efter att ha slötittat lite på den så kunde vi inte motstå en råbiff.


Anette ställde sig lite tveksam till råbiffen eftersom det stod att det var vitlök till. Varför hon inte tycker om vitlök och vad jag tycker om det är en annan historia som vi får ta en annan gång.


Som den rådiga killen jag är så ställde jag servitören mot väggen och sa att det är väl klart att det måste gå att ta bort vitlöken? Det är ju inte så att dom har en skål, i kylen, med en råbiffsmet (inkl. vitlök) som dom blandade i början av veckan. Råbiff måste ju bara tillagas "À la minute"!

Servitören tvekade länge men sedan sa han "Ja, vitlöken är ju à part så det borde gå att ordna". Bra tyckte jag, "och jag vill gärna ha med vitlök!"


När jag fick in min råbiff inkl. vitlök (se bilden) kunde jag verkligen se vilke jäkla jobb köket hade haft att avlägsna vitlöken från Anettes råbiff.   

  


Av Mats Lindestam - 10 juli 2010 20:31

Resultat: Mats & Anette vs 500 g Entrecote 0 - 1.


Grillar man skall det vara biff och det skall var mycket biff. Idag fick vi dock se oss besegrade av 500 gram entrecote. Vi kan inte ens skylla på tillbehören för det var sallad, grillad paprika och lättstekta nypotatis.


Vi får träna hårdare och oftare helt enkelt.


  

Av Mats Lindestam - 7 juli 2010 19:57


Tillbaka från Köpendanmark
Är tillbaka efter en dag och en halv i Köpenhamn.
Huvudsyftet med att åka till Köpenhamn var att gå på konsert på Vega och se NAS och Damien "Jr Gong" Marley i en combo. 
Det sekundära syftet var att "hygge" oss och att komma iväg på en liten BF-kortsemester på tu man hand, d.v.s utan barn. Det är gött även om det bara gäller en natt på hotell.
På vägen till Danmark pratade vi mycket om alla goa "smørrebrød" vi skulle äta. Vi är inga auktoriteter på smørrebrød och vi känner inte till några bra ställen man skall gå för att äta lyxiga smørrebrød. Vi var dock på ett ställe, på Vesterbrogade, sist vi var i Köpenhamn och det skulle duga bra till oss denna gången också. Här är det på sin plats att utfärda en varning till alla som inte varit på Vesterbrogade på ett tag. "You're Not in Kansas Anymore, Dorothy!".
Vårt smørrebrød-ställe hade blivit en sushi-bar och sushi var nog det minst exotiska du kund komma över på Vesterbrogade. Det var hak efter hak med bufféer från Indien, Pakistan, Thailand, Tjetjenien, Azerbajdzjan & allsköns ställen som man/jag förknippar med magsjuka. Till sist hittade vi ett ställe som försökte sig på en Italiensk touch och som låg mitt emot en affär/spelhåla med, i mitt tycke, inte helt lyckat val av namn.
*** Pittbild ***
För att göra en lång historia kort så var kvalitén på maten lägre än standarde på toaletten. Så får ni själv avgöra om det är bra eller dåligt.
*** Toabild ***
Dom hade i alla fall en kulig skylt på toa.
*** VMbild ***
Tillbaka till huvudsyftet, konserten! Först vill jag säga att det inte alls är konstigt eller "krisartat" att ett medelålders par går på Hip Hop konsert. Till vårt försvar måste jag säga att vi varken såg ut eller var äldst.
Skrattade dock gott inombords åt alla patetiska "kids" som kommer in på stället med alla Hip Hop-attribut och med en attityd som säger "OK, Jens/Lauritz/Preben/Sören in da house, let the party begin!". 
Konserten var bra men lite spretig. Reggae och Hip Hop i en salig blandning som inte hängde ihop. Det var dock kul att se. 
Kvällens sämsta jobb hade en kille som svingade en Jamaicansk flagga. Fem vänstervarv följt av fem högervarv och så höll det på genom precis hela konserten. 
Sällan har jag inhalerat så mycket Cannabis sativa utan att betala en krona för det. Jag har varit på en hel del konserter men jag har sällan varit med om någon mer kompakt rökridå. Vet inte om det var det eller om det var åldern som tog ut sin rätt men vi gick innan det blev extranummer.
Idag har vi bara tagit det lugnt och gjort Strøget och Tivoli. På Strøget hittade vi osynliga mannen.
*** Osynligamannenbild ***
Jag svär, det var han! Något sådant kan man inte fejka.
På Strøget hittade vi tre norska gentelmen om vi gjorde följe med en bit. Vi såg dem senare på Tivoli där jag även fick denna bild.
*** Norskabögarbild ***
Är det någon som, enbart från bilden, kan gissa dessa herrar sexuella läggning? Om inte så kan jag hinta att det till 99.9 % är "Same same, but not different".

Är tillbaka efter en dag och en halv i Köpenhamn.


Huvudsyftet med att åka till Köpenhamn var att gå på konsert på Vega och se NAS och Damien "Jr Gong" Marley i en combo. 

Det sekundära syftet var att "hygge" oss och att komma iväg på en liten BF-kortsemester på tu man hand, d.v.s utan barn. Det är gött även om det bara gäller en natt på hotell.


På vägen till Danmark pratade vi mycket om alla goa "smørrebrød" vi skulle äta.

Vi är inga auktoriteter på smørrebrød och vi känner inte till några bra ställen man skall gå för att äta lyxiga smørrebrød. Vi var dock på ett ställe, på Vesterbrogade, sist vi var i Köpenhamn och det skulle duga bra till oss denna gången också.

Här är det på sin plats att utfärda en varning till alla som inte varit på Vesterbrogade på ett tag. "You're Not in Kansas Anymore"!


Vårt smørrebrød-ställe hade blivit en sushi-bar och sushi var nog det minst exotiska du kunde komma över på Vesterbrogade. Längs hela Vesterbrogade var det bara hak efter hak med bufféer från Indien, Pakistan, Thailand, Tjetjenien, Azerbajdzjan & allsköns ställen som man/jag förknippar med magsjuka.

Till sist hittade vi ett ställe som försökte sig på en Italiensk touch och som låg mitt emot en affär/spelhåla med, i mitt tycke, inte helt lyckat val av namn.



För att göra en lång historia kort så var kvalitén på maten, på det Italienska haket, var lägre än standarde på toaletten. Ni får själv avgöra om det är ett bra eller ett dåligt omdöme.



Dom hade i alla fall en kulig skylt på toa.



Tillbaka till huvudsyftet, konserten! Först vill jag säga att det inte alls är konstigt eller "krisartat" att ett medelålders par går på Hip Hop konsert. Till vårt försvar måste jag säga att vi varken såg ut eller var äldst.

Skrattade dock gott inombords åt alla patetiska "kids" som kommer in på stället med alla Hip Hop-attribut och med en attityd som säger "OK, Jens/Lauritz/Preben/Sören in da house, let the party begin!". Konserten var bra men lite spretig. Reggae och Hip Hop i en salig blandning som inte hängde ihop. Det var dock kul att se. 


Kvällens sämsta jobb hade en kille som svingade en Jamaicansk flagga. Fem vänstervarv följt av fem högervarv och så höll det på genom precis hela konserten. 


Sällan har jag inhalerat så mycket Cannabis sativa utan att betala en krona för det. Jag har varit på en hel del konserter men jag har sällan varit med om någon mer kompakt rökridå. Vet inte om det var det eller om det var åldern som tog ut sin rätt men vi gick innan det blev extranummer.


Idag har vi bara tagit det lugnt och gjort Strøget och Tivoli. På Strøget hittade vi osynliga mannen.



Jag svär, det var han! Något sådant kan man inte fejka.


På Strøget hittade vi tre norska gentelmen om vi gjorde följe med en bit. Vi såg dem senare på Tivoli där jag även fick denna bild.



Är det någon som, enbart från bilden, kan gissa dessa herrar sexuella läggning? Om inte så kan jag hinta att det till 99.9 % är "Same same, but not different".


Av Mats Lindestam - 6 juli 2010 14:15

Det verkar som om vissa, inte alla (och det skriver jag mest för att jag vet att Mita läser och jag är rädd för henne), hundägare verkar vara så täta som det går att bli.

Om ni stöter på en sådan så ta honom/henne direkt till deras husveterinär och få hundägaren avlivad. Dom är ett hot mot evolutionen.


Hur klent begåvad är man om man:

  1. Går ut med hunden med en skitpåse fastknuten i kopplet (det är där hundägarna brukar ha skitpåsarna).

  2. Låter hunden skita på marken.

  3. Knyter av skitpåsen från kopplet och bemödar sig med att plocka upp den halvljumna skiten.

  4. Knyter ihop påsen och slänger den på marken igen. Hur tänker man då?

  


Hade det inte varit bättre att ta med sig påsen och slänga den om man nu hade bemödat sig med att plocka upp skiten? Alternativt hade jag kunnat tänka mig att INTE alls plocka upp skiten. Då hade den ju haft en chans att försvinna under en överskådlig tid. Nu är den ju inplastad och lär inte försvinna "any time soon" om inte någon trampar på eller kör över skitpåsen.


Jag har tänkt, och retat mig på, detta ämnet länge men inte riktigt agera på det. Så idag, på min väg till tåget, så sprang jag på inte mindre än två påsar inom ett område mindre än en kvadratmeter. Fyra halvhjärtad kliv längre fram hittade jag ytterligare en skitpåse och då brast det för mig.


Dessa människor är mina svurna fiender och bör för all framtid sova med ett öga öppet!

Av Mats Lindestam - 6 juli 2010 09:30

Två saker vill jag reda ut & detta säger jag inte i affekt. Jag avskyr:


1. Alla "Mysfacister", "Enough already"! Det har gått inflation i mys. Det är fredagsmys, helgmys, semestermys och i vissa fall blir folk helt tokigar och myser till det på en helt vanlig onsdag. Det är inte det att jag inte gillar att stimma ner, lägga upp fötterna och m.... my.... mys..., nä fan jag kan inte längre ta ordet i min mun.


Folk använder ordet "left, right & center" till allt jävla skit som dom håller på med. Var rädda om orden! Det gäller alla ord. Annars vattnar man ur dom och dom blir värdelösa. Mitt tips till er är att skaffa en synonymbok och börja jobba på ett ordföråd.


2. Alla "Veckodags-shouters". Det här är mest ett Facebook-fenomen. Folk som inte skriver ett skit på FB resten av veckan men på fredagar poppar dom upp slår in öppna dörrar och upplyser om det uppenbara, att det är "Fredag!" på fredagar. Ibland när tungsinnet blir dem övermäktigt så kan dom även påstå att det är "Måndag :-(!" på måndagar. Ibland blommar dom ut och lägger till ett **suck** också.


Shit dang MF! Vad fick dig att tro att jag inte visste att det var måndag idag! Det har jag vetat och gruvat mig över redan sedan igår, söndag.


PS. Jag tänkte mig detta som ett inlägg på FB men valde att skriva det på min blogg. Annars hade man väl fått hela "mysmaffian" över sig. DS.

Av Mats Lindestam - 5 juli 2010 21:19

Idag lämnade vi vår älskling i Mormor och Morfars våld. I morgon tidigt åker dom på en veckas semester till Sicilien. 

Hon har varit borta i lite mer än två timmar och jag saknar henne redan.


Som tur är så är det konsert i morgon, med övernattning, i Köpendanmark. På onsdag skall vi toka till det på Tivoli. På så sätt går det två dagar. För hur jag skall fördriva dom övriga fem dagarna har jag ingen plan.



Ovido - Quiz & Flashcards