Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Steget efter.

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2010 18:42

Satanshelvetesjävlahelvetsförbannadehelvetessatan!


Jag tänkte avrunda arbetsdagendagen med att åka till Landskrona och träna lite på Hälsohuset.


På väg ut från ett möte, som jag lämnat tio minuter tidigare för att hinna med bussen, blev jag haffad av en kollega. Som den fullblodskonsult man är så lät jag honom tala till punkt, fast jag var stressad som en gasell.

Det hela medförde att jag fick springa som en gnu till bussen. Jag såg att det stod en kille vid hållplatsen då brukar man få lite mer tid på sig. Jag han fram och kunde lägga handen på bussen. Vad tror ni händer..? Jo, den jäval dicken till busschaufför drar igen dörren och kör iväg.


Nästa buss gav mig exakt 30 sekunder till godo att hinna med tåget för att det ambivalenta klimakteriekossan till busschaufför inte kunde bestämma sig för var hon skulle stanna. Exakt 16:22 (tågets avgångstid) var jag nere på perrongen för att se att tåget var försenat och skulle gå 16:30. Vad bra! Då fick jag lite tid att svetta av mig innan man gick på tåget.


Om någon trodde det var slut där så hade dom fel. I Landskrona fick tåget röd signal ca 10 meter från perrongen och fick stå och vänta i några minuter (som jag endå hade råd att undvara). Detta medförde att busschauffören, på bussen till centrum, drog igen dörren och körde när jag var ett par älgkliv ifrån.


Att vara steget efter verkade vara temat för eftermiddagen och kvällen. På gymmet fortsatte det. Varje redskap jag skulle använda var jag tvåa på. Så det blev någon konstig halvmesyr till träning. Efter 45 minuter gav jag upp och ställde mig löpbandet.


På vägen hem lyckade jag komma med den bussen jag hade tänkt mig. Men det var nog mest för att den var tio minuter försenad. Föraren var en tyken jävel som trodde han var guds gåva till någont eller någon. Dessutom hade han ett sådandär idiotisk bluetooth-headset, i ena örat, som är ett lika säkert nördtecken som staren är ett vårtecken. Det hela kulminerade med att idioten till busschaufför "glömde" att stanna på stationen i Tågarp och bara körde förbi, han saktade nog inte ens in. Då var det väldigt nära till "Våld mot tjänsteman"!


Så kom inte hem till mig idag, eller i morgon, och berätta att du är busschaufför för då får du en "bakvänd gubbalusing".


 
 
Ingen bild

Lisa

17 augusti 2010 10:32

Låter som en härlig start på veckan... Hoppas resten blir bättre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards