Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Nollan!

Av Mats Lindestam - 18 augusti 2010 21:34

Idag var först dagen i skolan för Sandra. Hon har blivit stor, vår tjej.

Det var pirrigt och spännande att börja i skolan. Ny Hannah Montana-skolväska hade vi köpt in.

  


Första dagen testade vi på att åka buss till skolan. Sandra ville att jag skulle följa med så det gjorde jag. Busschauffören Klas (Han är en av de få goda!) tyckte också att det var ok att jag åkte me första dagen. På bussen var det precis som vanligt. Dom hårda satt längst bak och dom nya satt längst fram och i mitten var det tomt. Sandra satt med sin kompis Siri.

  


Framme vid Billeshögsskolan var det allmän samling vid flaggstången. Efter ett litet tal av rektorn och en liten sång fick "nollorna" komma upp på scenen där dom fick gula rosor av sexorna.

  


Efter den allmänna samlingen gick nollorna till sitt klassrum där det blev enskild samling. Barnen och personal presenterade sig med en sång och så gick man igenom dagens schema. Därefter fick inte vi föräldrar vara kvar mer och fick vackert lomma hem med svansen mellan benen. Jag som hade tagit semester för att vara med Sandra hennes första dag i skolan. Tji fick jag.

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards