Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

!(carpe diem)

Av Mats Lindestam - 21 augusti 2010 10:02

Jag var ute och joggade och hade just passerat Möllan (info för insatta) och var på väg hem. Det var lite tungt idag och jag vet inte varför. Alla tecken pekade på en behaglig runda. 

En cyklist kom smygande upp bakom och passerade. Han hejade så glatt när han var på väg att passera. När han hade passerat såg jag att han var ensam på en tandemcykel. I det ögonblicket tog min hjärna ett nacksving på sig själv och började brottas.

"-Skall jag, skall jag inte, skall jag, skall jag inte..?" "-Jag gör det, jag ropar på honom och frågar om jag får ta baksitsen tillbaka till Tågarp. Det går ju endå lite tungt idag."


Den lilla tvekan gjorde att tillfället hade passerat. Killen hade cyklat vidare och jag fick ta mig tillbaka till Tågarp för egen maskin.


Sensmoralen i denna lilla historia är att man skall ta vara på tillfällena som ges. Låt huvudet känna och låt magen tänka. Känns det rätt i magen så gå för det, där och då. Du kommer inte att ångra dom gångerna du gjorde det. Du kommer bara att ångra dom gångerna du INTE gjorde det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards