Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

När jag inte ser upp med mig.

Av Mats Lindestam - 4 november 2010 07:11

När jag inte ser upp med mig och inte är uppmärksam på vad jag gör så kan jag fortfarande komma på mig med att inte gå på A-brunnar och alltid gå på K-brunnar.



A-brunnarna betydde otur att gå på, när man var liten. Varför vet jag inte "Atur" eller  "Anlucky"? Så var det i alla fall. När man var lite kunde man gå långa omvägar för att inte trampa på A-brunnarna. Nu för tiden går jag inte om vägar men tar gärna ett lååångt älgakliv över för att inte drabbas av den ökända "Aturen".



K-brunnarna stod för Kärlek (lite enklare att fatta). Om man gick på dem så skulle man tänka på den man älskade. Om det var för att få den man älskade eller om det var för att befästa kärleken till den man redan var tillsammans med vet jag inte. Kanske båda.


Det blev jäkligt jobbig om man var tillsammans med någon och gick och tänkte på någon annan. Då hoppade man nog helst över K-brunnarna också.


Ibland kan jag komma på mig att inte vilja gå på sträcken mellan stenar i heller. Speciellt när jag går på stenläggningar med 40x40 plattor (annars får man inte in föttern i mellan sträcken). Då dyker nojorna upp !


Det är hemskt hur det som tutades i en som barn präglar en än idag.

 
 
massemysing

massemysing

4 november 2010 13:57

Vad jag kommer ihåg så stod A:et för "avbruten kärlek".
/Anette

http://massemysing.bloggplatsen.se

Mats Lindestam

4 november 2010 14:52

Ok, var det det A:et stod för. Då är det ju lite logiskt.

BTW: Anette, du kan ju inte lägga in kommentarer under mitt namn. Folk kommer ju att tro att jag är schizofren eller att du inte vågar stå för dina åsikter.

 
Ingen bild

Linda

7 november 2010 14:48

detta fenomen kallas "magiskt tänkande" och är vanligt vid 4-5 års åldern. Om jag inte gör så...eller om jag gör si....så får det denna följden.

Mats Lindestam

7 november 2010 18:49

OK! Är det tänkt att man skall växa ifrån det?Vissa, som jag själv, verkar inte växa ur det någonsin. :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards