Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Slipsen!?

Av Mats Lindestam - 10 november 2010 07:08

Är det jag eller Metro som är helt off?


När man nämner fars dag och vill göra sig lustig så brukar man dra fram att man skall ge en en slips i present. Något mer fel kan inte jag tänka mig.


Jag jobbar som ingenjör och jag kan tänka mig att en slips till pappa funkade fint 1950 när skjorta och slips var den gängse arbetsklädseln.

Nu för tiden kan man knappt få på en ingenjör ett par hela och rena jeans.

Annars är det inte många tillfällen man har slips nuförtiden.


Metro menar dock att slips till pappa har funkat fint ända fram tills i år. I år ser dock Metro ett trendbrott. "Den klassiska presenten, en nu slips, är inte längre lika hett."

Allvar Metro jag är 40+ och jag har aldrig känt att en slips har varit en "het" present.


Metros modeexpert tycker iofs att en slips är en tråkig present men tillägger att om nu pappa till äventyrs endå önskar sig en slips (kan inte riktigt se det hända) så skall man köpa "en yngre lite roligare virkad slips med rektangulär form".


Virkad slips????


Om man nu följer detta råd så måste den naturliga följden vara att pappa får en pipa och en manchesterkavaj med skinnlappar på armbågarna i julklapp och sadlar om till högstadielärare i NO-ämnena.

 
 
Nea

Nea

10 november 2010 07:37

Hahaha, klockrent :) Du har helt rätt! En slips skulle jag aldrig köpa till far min ;)

http://www.skorpansaventyr.blogg.se

 
Mita

Mita

10 november 2010 07:47

Håller med Nea, klockrent!

http://rocotopeppers.bloggspot.com.se

 
Slipskunskap

Slipskunskap

23 november 2010 08:26

Slips är och förblir hett, men gillar klart ditt inlägg!

http://www.slipsgallerian.se

Mats Lindestam

23 november 2010 08:44

Lol, smaken är som baken. Det är väl gött!

Personligen har jag inget emot slips. Den fyller sitt syfte och är snygg på rätt tid och plats men het, nja.

Definitivt inte het som farsdagspresent. Det är slentrian definierat.

Tack för kommentaren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards