Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Åska hagel och drivis.

Av Mats Lindestam - 12 november 2010 15:58

Jävulberg, vad det började regna när jag var påväg hem från jobbet! Lyckligtvis hann jag in i busskuren på Höjdpunkten, i Lund, innan monsunen började. Jag tittade ut på folk som gick förbi och kämpar med sina paraplyn och beundrar deras enträgenhet.


Jag vet förresten inte om jag beundrar dom precis. Jag kanske mer har väldigt lite sympati med dem.

Jag förstår verkligen syftet med paraply och tycker nog att det är en förträfflig pryl men jag har gett upp. Jag har inte sett, inte heller hört talas om ett skyfall i Skåne där det inte blåser minst 15 sekundmeter. Detta renderar ett paraply helt värdelöst och väldigt utochin. Då funkar det minst som skydd och mest som regntunna.


Hann med en sväng in om affären och systemet på vägen till tåget. Så nu har jag laddat upp med rödvin, apelsiner och kryddor till glüwein. Jag köpte också sötmandel och röd och vit glögg. Till sist införskaffade jag vispgrädde och en hyfsad irländsk whiskey. Så nu är jag redo för vilken fredagkväll det än månde bliva: Glüwein-, Glögg- eller Irish Coffee kväll.


Snälla söta Redhawks, blessa mig med en seger i kväll!


Till sist vill jag säga tack till Sveriges enda hockeykanal "Viasat Hockey" (allt enl. dom själva) för att dom inte visar MIF i kväll. Inte någon annan kväll i heller faktiskt. Viasat Hockeys storsatsning på Hockey Allsvenskan har mynnat ut i förbannat mycket rysk hockey från KHL. Undrar vem det blir i kväll, Moskva Traktors vs. Novosibirsk Jordfräsers?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards