Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

"Nytta med Nöje"

Av Mats Lindestam - 13 november 2010 10:50


Det finns få saker som jag går igång på som att förena "Nytta med Nöje".
Eftersom jag glömde att hämta Sandra på fritids igår och jag tänkte att jag skulle ut och springa en runda på lördagsmorgonen så tänkte jag, varför inte förena nytta med nöje. Jag springer till Billeberga och hämtar henne. Här står hon, nyhämtad, på vår farstukvist.
Nä, så var det inte. 
Idag skall vi ha familjegåsamiddag och när jag förberedde maten igår så lyckades jag stoppa alla katrinplommonen i gåsen. Alltså hade jag inga katrinplommon kvar till såsen. Katrinplommon är, som alla vet essentiellt i en gåsasås. Det tar udden av den allra fetaste smaken. Jag behövde katrinplommon och så ville jag ut och springa en rund. Alltså kom jag på den lysande iden att springa till ICA Nära i Asmundtorp och handla sviskon. Nytta med Nöje! Här är dom, nyhämtade, på vår farstukvist.
Epilog:
Nyttan var obestridlig men nöjet vara bara till det var en kilometer kvar till Tågarp. Då vägrad högerknät och ryggen att lira boll längre. Jag fick helt enkelt gå sista biten. Kass!
Sensmoral:
Senmoralen är att man ska se till att vara mjuk och utstretchad när man ger sig ut och springer. Det duger inte att vara styv som en brudgummspitt. Ta lärdom av en idiots misstag. Jag hoppas innerligt att jag inte sabbat något utan att det går över med lite vila.

Det finns få saker som jag går igång på som att förena "Nytta med Nöje".


Eftersom jag glömde att hämta Sandra på fritids igår och jag tänkte att jag skulle ut och springa en runda på lördagsmorgonen så tänkte jag, varför inte förena nytta med nöje. Jag springer till Billeberga och hämtar henne idag i stället. Här står hon, nyhämtad, på vår farstukvist.



Nä, så var det inte. 


Idag skall vi ha familjegåsamiddag och när jag förberedde maten igår så lyckades jag stoppa alla katrinplommonen i gåsen. Alltså hade jag inga katrinplommon kvar till såsen. Katrinplommon är, som alla vet, essentiellt i en gåsasås. Det tar udden av den allra fetaste smaken. Jag behövde katrinplommon och så ville jag ut och springa en runda. Alltså kom jag på den lysande iden att springa till ICA Nära i Asmundtorp och handla sviskon. Nytta med Nöje! Här är dom, nyhämtade, på vår farstukvist.



Epilog:

Nyttan var obestridlig men nöjet varade bara tills det var en kilometer kvar till Tågarp. Då vägrad högerknät och ryggen att lira boll längre. Jag fick helt enkelt gå sista biten. Kass!


Sensmoral:

Senmoralen är att man ska se till att vara mjuk och utstretchad när man ger sig ut och springer. Det duger inte att vara styv som en brudgummspitt. Ta lärdom av en idiots misstag. Jag hoppas innerligt att jag inte sabbat något utan att det går över med lite vila.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards