Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Hur vet han?

Av Mats Lindestam - 19 november 2010 06:01

"Kör i vind..." & "...smida medan järnet är varmt" heter det ju. Det gjorde denna morgonen. Inget kunde stoppa den.


Någon hade tagit min cykel från garaget och ställt den nere på stationen. Detta utan att meddela mig. Så nu fick jag springa ner till stationen på ordinarie "cykeltid". Då är det tight skall jag be att få berätta.


Jag tappade dessutom min telefon på vägen och fick stanna och plocka upp den. Då var jag glad att jag hade kommit ihåg att köpa skyddsplast till skärmen och dessutom kommit ihåg att sätta på den.


Väl nere på stationen så var tåget i vanlig ordning sju minuter för sent. Så det visade sig att jag hade kunnat moonwalk:a ner, till stationen, i maklig takt och endå ha ett par minuter till godo.


Just då kom jag att tänka på den nya appen jag hade laddat ner till telefonen, "Train info Sweden" från Clay Cuckoo Software.

Jag hörde av någon att Clay Cuckoo var en kille från Höganäs. Hur vet han och även hans app att tåget skulle vara sju minuter försent när Skånetrafiken och dess app inte hade en aning?


Hädanefter skall jag ta för vana att alltid konsultera Clay Cuckoo innan jag ger mig av. He knows!

 
 
Ingen bild

Oett

19 november 2010 10:32

Han är från Ängelholm och är en riktigt trevlig prick.
Det är en bra app faktiskt.

Mats Lindestam

19 november 2010 16:03

Han kan ju vara bra endå! Bra app!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards