Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Hårspaning

Av Mats Lindestam - 22 november 2010 07:02

Har skallighet med övervikt att göra?


Jag har, på senaste tiden, sett många korpulenta dammer med en påfallande gles kalufs. Jag har inte sett, inte vad jag kan påminna mig i alla fall, någon dam med "normalvikt" som har så gles frissa.


Killar tappar ju håret left, right & center, oavsett vikt, men för damer verkar det som om vikten spelar roll.


Jag har länge haft en fast övertygelse att evolutionen håller på att göra sig av med vårt hår. Håret har ju egentligen ingen funktion. Det är ju t.ex inte päls som skall hålla oss varma och eftersom det inte har någon funktion så försvinner det sakta men säkert generation efter generation.

Fast det är en annan spaning!

 
 
Ingen bild

djidja

22 november 2010 09:50

Fast, har du tänkt på att mulliga (inte tjoka) tjejer (alltså under 35 år) ofta har mycket vackert långt hår..det har jag tänkt på

Mats Lindestam

22 november 2010 10:09

Nej det har jag inte tänkt på. Jag fokuserar nog på fel saker. Tjockt, långt hår skulle jag hellre vilja se, på morgonbussen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards