Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

En kreativ jul.

Av Mats Lindestam - 26 december 2010 18:44

Denna julen har gått i kreativitetens tecken. 


Efter att ha gett Sandra ett pingisset med rack, bollar och nät så blev jag tvungen att bli kreativ. Allt för att kunna förvandla vårt köksbord till ett fullfjädrat pingisbord.

Har man tagit f-n i båten...!


Jag vet inte om jag behöver berätta att vårt köksbord, på inga sätt, besitter måtten för ett regelrätt pingisbord. Det gjorde däremot pingisnätet jag köpte. 


Här är Mach 1 av min "Pingisköksbordsextender"


  

Jag tycker själv att den blev lite rudimentär men jag skyller på att det var bråttom att komma igång.


"Pingisköksbordsextender" Mach 2 blev mycket mer sofistikerad och fick mycket mindre inverkan på spelet. Spelet var förresten inget att hänga i julgranen men det hade väldigt lite med vad som höll uppe nätet att göra.

Med "Pingisköksbordsextender" Mach 2 kunde jag dessutom bli av med skruvtvingarna som krävdes för Mach 1. Mycket sportivo!


  

När jag var uppe i varv med snickrandet och slöjdandet så svängde jag även ihop en trappa till Sotis bur. The sky is the limit!


  

Sotis hus är jag oskyldig till. Jag skulle aldrig släppa in något så taffligt från garaget.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards