Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

När djävulen blir gammal...

Av Mats Lindestam - 14 januari 2011 06:03

...blir han religös!


När jag ändå har ångan uppe så tar jag en till om Percy Nilsson. Det verkar som om han till slut (eller är det läpparnas bekännelse?) har börjat inse att det är spelarna och inte pengarna som spelar hockey i MIF Redhawks. 


Det går inte (tror jag) att köpa sig till hjärta & känsla för klubben. Jag saxar ur dagens Sydsvenskan (reportern i fetstilt).


"Men Percy Nilsson själv är inte helt övertygad om att miljoner skulle lösa alla problem.

– Jag har en annan inställning, jag tror att vi måste ner på golvet. De där tjurrusningarna, det har visat sig att de inte är så bra. Då måste det till riktigt mycket kapital. Jag tror att vi har ett väldigt bra spelarmaterial – om vi bara är sansade.
Det låter inte som Percy Nilsson…
– Nej, jag har insett att man kanske inte har gått den rätta vägen.
Ska man vara något så när säker på att gå till kvalserien, krävs det förmodligen 35 miljoner kronor.
– Hugo kanske kan gå in med så mycket. Men han är troligen den ende, säger Percy Nilsson.
Du måste väl gräma dig över alla miljoner du har satsat och förlorat på laget?
– Jag skulle kanske ha väntat tills vi kom in i Arenan. Istället för att ha så jävla brått.

– Jag har en annan inställning, jag tror att vi måste ner på golvet. De där tjurrusningarna, det har visat sig att de inte är så bra. Då måste det till riktigt mycket kapital. Jag tror att vi har ett väldigt bra spelarmaterial – om vi bara är sansade.


Det låter inte som Percy Nilsson…


– Nej, jag har insett att man kanske inte har gått den rätta vägen.


Du måste väl gräma dig över alla miljoner du har satsat och förlorat på laget?


– Jag skulle kanske ha väntat tills vi kom in i Arenan. Istället för att ha så jävla brått."


Kontinuitet är det MIF Redhawks behöver. Det går inte att sparka spelare och tränare till vänster och höger för att man förlorar en match. Man måste svetsa ihop ett lag och jobba långsiktigt. 'Nuff said!



  

 
 
Mita

Mita

14 januari 2011 06:35

Trevlig helg!!!

http://rocotopeppers.blogspot.com

Mats Lindestam

14 januari 2011 07:23

Tack detsamma, Mita!

 
Ingen bild

Ubbe

14 januari 2011 14:31

Men? Skulle han inte ha grabben Stenbeck att trycka in massa miljoner nu? Är det bara Percys egna miljoner som klickar, men andras funkar, eller? Tycker att hela resonemanget haltar lite...

Mats Lindestam

17 januari 2011 19:21

Ja, f-n vet! Ärvda miljoner kanske funkar bättre. Ställer mig dock skeptisk till det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards