Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Lofsdalen -11 (dag 5)

Av Mats Lindestam - 19 januari 2011 15:50

Uhääu, flääu, piskefløde... Danskar till vänster & danskar till höger. Var jag vänder mig så finns det danskar. Dom är överallt och dom skränar värre än våra egna fiskmåsar från 08-distriktet.

Igår sattes ett nytt rekord när ett gäng på 25 - 30 danskar iförda längdskidor, hade tagit sig upp i halvvägs-till-toppen-liften. Dom lyckades verkligen blockera hela avfarten till liften. Tro inte att dom kunde gå till sidan, ta av sig skidorna och gå ner till plan mark. Dom låg, stog och halkade baklänges exakt överallt.

Det var till och med så att Anette tappad fattningen. Jag tappade mest talförmågan och det skall mycket till för att det skall hända.


Idag hade vi skidskola med Anette igen. Ännu en dag med skärande svängar. Idag trillade dessutom poletten ner. Anette har fått en nytändning och det gick knappt att få med sig henne hem och äta sen lunch. Det blev ett långt förmiddagspass idag och inget eftermiddagspass. Anledningen till det är att det blir kvällsskidåkning i stället.


För mig har det inte varit en toppendag. Jag har ömsom frusit om tårna och ömsom om fingrarna. Det kan sätta ner humöret en del. Jag brukar inte frysa på det sättet när jag åker skidor. Jag får skylla på att backarna är för lätta så att jag inte får upp ångan mellan turerna i liften. Dessutom tror jag att liftarna är satta i lågsässon-/dansk-mode d.v.s dom på 1/4-dels fart.   


Just nu sitter jag och päser i värmen från braskaminen och fattar inte hur jag skall kunna ta mig igenom kvällens skidåkning. Om man fryser som en hund i solens sken, vad skall man då ute i backen och göra när solen har gått ner?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards