Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Löpåret 2011

Av Mats Lindestam - 31 januari 2011 15:39

Löpåret 2011 skulle tydligen inte inledas i eftermiddags!


Stod på farstukvisten, iklädd full löparmundering och frös som en bandhund, med Desiren i näven och försökte förtvivlat hitta en satellit eller två. 

Efter 15 minuter utan tillstymmelse till GPS-satellit så ruttnade jag och gick in igen, tände en brasa, gjorde lite pressokaffe och satte mig och jobbade igen.


Jag vet inte vad som är mest sannolikt, att molntäcket är extremt tjockt eller att GPS-dividutten i min HTC är skräp. Sitter nu och är sugen på att googla på en riktig GPS-device.


Skrotade runt i mobilens filsystem och hittade följande bild. Har aldrig sett så gossiga cyklar som dom har på Cykeldoktorn i Helsingborg. Nästa gång det är dags för en ny cykel skall jag bejaka min kvinnliga sida och köpa en sånhär. Fräck!


  


 
 
Ingen bild

Jonas Sjögren

31 januari 2011 16:58

Kan rekommendera en Garmin Forerunner 305, köpte en i höstas och är grymt nöjd!

Mats Lindestam

31 januari 2011 17:56

Tack för tipset Johnnie! HTC:n kom igång igen efter två omstarter med uttaget batter. Det tar emot lite för det vore bäst om mobblen funkade för då har man bara en grej, med allt i, att ta med sig.

 
Ingen bild

Oscar

31 januari 2011 18:02

Rekommenderar Forerunner 310XT. :-)
Annars är 305 bra som Jonas skriver. De emellan är inget vidare.

Mats Lindestam

2 februari 2011 07:53

Jag har tittat på den också men den är ju ännu dyrare. Du får ta ut mig på lite cykelrundor O:et, visa lite features och försöka sälja in den. ;-)

 
Ingen bild

Ubbe

1 februari 2011 03:25

... och att springa utan GPS det går liksom bara inte?

Mats Lindestam

2 februari 2011 07:55

Du hör väl själv hur det låter Ubbe, "Springa utan GPS"! Jag ser inte hur det skulle gå till. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards