Masse Mysing

Alla inlägg under april 2011

Av Mats Lindestam - 8 april 2011 14:44

Jag trodde inte att djur kunde vara ögontjänare, men tydligen.


Det är strängt förbjudet för Sotis att vara i Sandras säng eftersom han inte kan låta bli att använda den som toalett.

Vi har försökt att barrikadera sängen med lådor och grejor. Idag upptäckte jag dock att Sotis kan hoppa över lådorna.


Idag hittade jag honom, på fel sida barrikaderna, två gånger och lyfte honom där ifrån. Efter andra gången var jag tvungen att ändra taktik.

Jag välte upp madrassen mot väggen så att han åtminstone inte kunde komma åt den. Jag tänkte att det kanske skulle göra honom mindre intresserad att hoppa upp i sängen, men inte då!


Efter ett tag hörde jag en duns från Sandras rum. Jag smög dit för att se vad det var och mycket riktigt där satt Sotis i sängen igen.


När jag stack in huvudet i rummet fick han mycket bråttom att hoppa ner från sängen. Den leken lekte vi ett gäng gånger, men till sist sket han i mig och satt lungt kvar i sängen när jag kom in.


 

Vad jag kunde förstå av hans kroppsspråk försökte han även att tubba mig att fälla ner madrassen igen. Tydligen var det inte gossigt nog åt honom att sitta på sängbotten.


 


Av Mats Lindestam - 2 april 2011 12:32

The number of the...


Idag åkte 6:an ut och hockeysmajlet är komplett.


 

Och så en referensbild:


 


Ovido - Quiz & Flashcards