Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Totalkonsert

Av Mats Lindestam - 10 maj 2011 18:18

Har precis kommit tillbaka från en konserttripp till Köpenhamn där vi såg Sade.


Sade slår rekord i minimalism. Första albumet på 10 år, första turnen på 17 år, första konserten i Köpenhamn på 25 år, första konserten med Sade för mig och det var helt episkt.


    
På 1970-talet pratade man om Holland, Johann Cruyff och "Totalfotboll". På 2010-talet måste man prata om England, Sade och "Totalkonsert".


Sades musik består av många hits men inga upptempo rökare. Jag kände en lite tunn rädsla innan konserten att det kunde bli lite segt om hon bara stod upp sjöng sina hits men som jag sa så var det "Totalkonsert det handlade om. Redan efter de första takterna så hade hon stigit upp genom golvet och tagit befälet.


 
Det var allt! Magisk ljussättning, det var film på en duk bakom och en annan film på ett draperi framför och mitt i allt stod en upplyst Sade och ägde med sin coola suggestiva musik.


 
Några gånger steamroll:ade Sade mig och jag kom på mig själv att glömma att lyssna på musiken. Efteråt var jag helt matt.


Jag känner inte många som gillar Sades musik och det har jag all respekt för. Jag tycker dock synd om alla som inte var på plats på Forum i Köpenhamn igår eller de som inte har köpt någon biljett till någon annan av Sades konserter. Det här handlar inte om Sade och hennes musik, det handlar om Totalkonsert.


 
Sade on AB


Sade on BT


Sade on FB



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards