Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Då var det bekräftat!

Av Mats Lindestam - 28 juni 2011 21:15

Nu är man officiellt gammal.


Åldern har tagit ut sin rätt och man har begåvats med läs-/terminal-/datorglasögon.


Jag var på synundersökning idag, på Synsam i L.A Det var så tight att det var tvunget att avgöras med målfoto.

Optikern fick erkänna att jag klarade mig bra helt utan glasögon. Fast när hon hade mätt, testat och tagit fram ett par testglasögon som passade mig så fick jag också erkänna att det var lite lättare att läsa raden med dom minsta bokstäverna på testpappret jag fick.


Så för att slippa huvudvärk i framtiden så kröp jag till korset och beställde ett par läs-/terminal-/datorglasögon.


När det var dags att prova ut bågar fick jag ringa in smakproffsen, Sandra & Anette, från Lindex.

Vi provade helt förutsättningslöst och när vi hade bestämt oss så slutade det med ett par Tiger-bågar för 2.2 kilokr. Varför skall allt man tycker är snyggt vara dyrt?


Totalt gick hela kalaset, inkl. reflektionsfria glas. på 4500 boppers, billigt! 

Där gick vinterns nya GoreTex-skidbyxor all världens väg.

Så är det när man är orutinerad och gör sin synundersökning på Synsam enl. Anette.


Jag skall lära mig att lyssna, älskling, jag lovar, sen...


 
 
Ingen bild

Ubbe

29 juni 2011 00:39

Hmm... De flesta arbetsgivare brukar pynta det, eller i alla fall en del av det = synundersökning, glas och bågar upp till ett visst belopp. Kolla upp det så kanske du har till ett par galonbyxor i alla fall...

Mats Lindestam

30 juni 2011 06:45

Jag skall kolla upp det. Då kanske jag kan få ihop till en ny Balaklava till vintern i alla fall. Tack för tipset, Ubbe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards