Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

En busschaufför, en busschaufför, det e en man med...

Av Mats Lindestam - 30 juni 2011 06:45

På bussen till jobb tänkte jag på vad som egentligen krävs för att man skall bli en busschaufför. Först tänkte jag att det inte kan krävas någonting.

Sedan tänkte jag på att det finns två saker som bara måste finnas med på en busschaufförs CV.


#1: Det första måste vara att han (det är oftast en han) har minst fem års yrkeserfarenhet som biltjuv eller att han åtminstone fem års erfarenhet av att köra som en.


#2: Det andra måste vara att han (en han igen) kan köra med endast en hand eftersom den andra kommer vara tejpad till en mobiltelefon som, i sin tur, är limmad mot vederbörandes öra.


Allvarligt talat så borde det rensas upp i det träsk som är yrkeskåren Busschaufförer! Dom kör som tattare, i alla fall i dom två städer där jag mest åker buss, i Lund och Landskrona.

Det är fullgas och tvärnit så folk med barnvagnar, pensionärer med rullatorer & allt annat folk för den delen, far som vantar i bussen. Det verkar inte bekomma yrkeskåren Busschaufförer. "It goes with the territory".

Sedan undrar dom varför våldet mot busschaufförer har ökat. Vad tror ni själva?


Vill bara trycka lite extra på hur god första koppen kaffer var idag. Jag är lite sliten efter en mycket trevlig afterwork igår med mina gamla kollegor får CoreSw på ST-Ericsson. Det är alltid tråkigt när ett gott gäng splittras upp.

Jag hoppas vi kan fortsätta att hålla kontakten även om två stycken har beslutat sig för att flytta till Göteborg.


Svikers!


Ni vet vilkan ni är.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards