Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

SUV

Av Mats Lindestam - 9 juli 2011 20:44

"Opinions/SUVs are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."


Alla skall ha en SUV verkar det som, även om det är en KIA, Mitsubishi, Hyundai eller en förväxt VW Golf. Jag förstår inte varför alla vill ha en SUV till varje pris? De flesta skulle förmodligen inte klara av om det dök upp en halvtaskig lerpöl på resan Hemmet -> Dagis -> Espresso House -> Jobb, T/R.


Vad hände med ideerna man hade i början av 00-talet, att bilarna skulle bli mindre och energisnåla? Man pratade om att minimera materialåtgång och förbrukning runt 0.2 liter/mil.


För mig är en bil ett verktyg. Ett verktyg för att ta sig från punkt A till punkt B. Jag kan förstå att man behöver en 4x4, om man bor i Sjumilaskogen. I det läget kan jag bara se att man väljer en Land Rover eller en Willys Jeep, inte en Subaru Outback. För mig är det som att borra i betong med en Dremel.


Stadsjeepar verkar funka som penisförlängare för både han och henne.


Vi var på stranden idag. Ofta skojar man (eller gör man det?) om att den första metern vatten har så ljummet vatten för att det är de minsta besökarnas "pisseränna".


Idag stod jag i vattenbrynet och samlade mod för dagens första dopp när det plötsligt dök upp en naken tjerub på 2 år och några månader. Plötsligt lyfte han händerna rakt upp och slog en drill 15 cm från mina fötter. Najs!!!

Hädanefter tar jag mig till slutet av bryggan innan jag går i.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards