Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Natti, Natti – en 6.5-åring går till sängs

Av Mats Lindestam - 11 juli 2011 20:00

"Jag har varit i en del familjer där man ibland där man hör att barnen börjar terrorn med att säga såhär, -Jag är törstig. Det är värdelöst, det är fel helt och hållet!


Alltså regeln är ju så enkel. Såhär är det va. Man skall alltid börja med att, jag är kissnödig, sen sätter man in -jag är törstig. För då kan man nämligen dricka mycket och så kan man pinka igen."


Sandra har MVG i Brasses "Natti Natti skola". När alla andra resurser uttömda då skall det drickas och kissas, kissa och drickas i en salig röra. Kan någon berätta hur det kan vara så ångestladdat att sova?


Annars har dagen gått trädgårdfacismens tecken. Jag har sakta börjat inse att man aldrig blir färdig med trädgården.


Jag kommer att tänka på Hitler, av alla människor, man brukar säga att han gjorde det jobbigt för sig när han startade ett tvåfrontskrig med Ryssland.


Han hade det enkelt! Jag för ett sjufrontskrig med min trädgård. När man tror allt är färdig får man börja om igen. Gräs mattan börjar dyka upp upp någonstans i mitten av alla stenläggningar. Upp med all sten och gör om.


Häcken, som jag klippte så fint, är plötsligt helt brunfläckig. Vad är nu det?


Trots att jag har varit flitig med gödning och Gardenas lilla stroller över hela gräsmattan, Häxring!


Rabarberna och äppleträdet har fått bladlöss, men det kan man tydligen lösa med att duscha med vatten och grönsåpa varannan dag. Det är ju praktiskt för då är ju rabarberna och äpplena färdigtvättade redan när man plockar dom.


Trots allt jobb så han jag och Sandra med en snabbrunda till Härslövsbadet innan lunch och Sveriges kvartsfinal i VM. Det var riktigt najs med ett bad och det var en riktigt najs match. Grattis tjejer, en kanonmatch!


 
 
Ingen bild

Linda

11 juli 2011 20:42

Tjusningen med hus är att man aldrig blir färdig!

Mats Lindestam

12 juli 2011 06:58

Jag kan köpa att man aldrig bli färdig, att man alltid har ett projekt på gång, Linda. Vad jag inte tog med i beräkningen var att man skall behöva göra om det redan hade gjort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards